Wat te doen tegen allergische reactie?

Ik heb een medicijn gekregen van de dokter voor me voet (zaldiar) maar ik heb nu overal heel erge jeuk waar ik niet vanaf kan blijven, en uitslag. Weet iemand wat je het beste tegen de jeuk kan doen op dit moment?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je talkpoeder?koude douche? vervelend! je moet straks wel ff naar de huisarts bellen om door te geven van de reactie!

Antwoorden (3)

Direct melden bij je huis arts... Dan krijg je een ander middel..
Je bent allergies voor een bestanddeel , en dat kan meer kwaad doen dan goed!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeuk is een bekende bijwerking van opiaten, maar met de uitslag erbij heb je waarschijnlijk inderdaad te maken met een allergische reactie.

Zaldiar is een pijnstiller, dus bestrijdt enkel een symptoom. Als je dan een allergische reactie krijgt, kun je er beter direct mee stoppen, ook als de reactie niet ernstig is. Je kunt je arts vragen om een andere pijnstiller.

Tegen de jeuk kun je koelen, of talkpoeder gebruiken. Er is ook metholzalf, dat is ook verkoelend. En de drogist en apotheek hebben nog wel meer verkoelende zalven. Je zou ook tabletjes tegen allergie kunnen halen, maar waarschijnlijk is de jeuk vrij snel weg als je stopt met de zaldiar, dus misschien heeft dat niet eens echt meerwaarde. Overleg het even met je huisarts, want als het nodig is, kan die nog een sterker anti-allergie middel voorschrijven dan wat je zonder recept kunt kopen. En ik neem ook aan dat je erge pijn hebt als je Zaldiar hebt gekregen, dus je zult toch moeten overleggen over een ander middel tegen de pijn dan. Meld dan direct even deze reactie bij je huisarts, en voor de zekerheid ook apart nog bij de apotheek, zodat die het ook in je dossier kunnen zetten. Tenzij je de jeuk niet op vindt wegen tegen de pijn, dat is bij een niet-ernstige reactie natuurlijk ook nog een overweging die je kunt maken. Houd dan wel even extra in de gaten dat je geen andere reacties krijgt: bij benauwdheid, hartkloppingen of andere klachten direct stoppen en een arts waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een medicijn van de doctor Voor jeuk tussen mijn rechter Dij en mijn vagine veroorzaktte mj huiduitslag en jeukende regio mijn onderbuik en mijn onderrug en irritatie dus op dit moment je kunt niks doen maar op Maandag naar dermatoloog doctor Voor medicijnen krijgen