Wat moet er gebeuren als een hartpatient ernstige kiespijn heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Naar de tandarts. Er is dan vast iets met zijn gebit aan de hand. Dat het een hartpatiënt is maakt dan niks uit, tenzij diegene bloedverdunners gebruikt, dan moet van tevoren even besproken worden of die gestopt moeten worden (tijdelijk).

Je zult je moeten laten behandelen bij de tandarts. Voor sommige hartpatienten is een ontsteking of infectie in het lichaam risicovol. Je loopt dan de kans om een ontsteking aan je hart (Endocarditis) te krijgen, en dat is levensbedreigend. Dus niet afwachten. Er zijn voldoende manieren om, ondanks je hartklachten zonder al te veel bijzonderheden een behandeling te ondergaan. Dit kan veel problemen voorkomen.

Dan moet er iets gebeuren aan zijn kies...( De vraag komt op mij over als de categorie "dokter, als ik hier druk heb ik daar pijn"... Wat bedoel je precies met je vraag?

Een hartpatiënt met kiespijn kan het beste gewoon naar de tandarts gaan. Het is wel belangrijk om de tandarts te informeren over de aard van de hartklachten en over medicijngebruik. Als het om ritmestoornissen gaat dan kan het gebruik van verdoving met adrenaline problemen geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100