Stukje bot bloot na extractie kies?

Ik heb 15 december mn verstandskies rechts boven laten verwijderen onder narcose. Ik had echter 5 hechtingen waarvan er een in mijn verhemelte zat. Nu zijn ze er allemaal uit maar heb ik een hard stukje waar de hechting in mijn verhemelte zat. Het tandvlees eromheen is rood. Toen ik er met mijn nagel overheen ging voelde ik bot?? Ik had er geen pijn aan toen ik het bot aanraakte maar mn tandvlees is geirriteert. Is dit mogenlijk dat dit gekomen is door die hechting? Is het mijn kaakbot ofzo? En geneest dit vanzelf weer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik jouw was zou ik toch een bezoekje nemen bij je tandarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probleem is dat dit een narcose tandarts is ivm mijn enorme angst voor de tandarts. Dus even een bezoekje brengen wort voor mij erg lastig

Antwoorden (1)

Ja dat geneest van zelf hoor.
Zo,n kies wordt er met behoorlijk
wat kracht uit getrokken, en dat
kaakbeen gaat vanzelf weg,kan
best een tijdje duren,zelf voelden
ik het na 5 maanden nog,maar de
tandarts zei dat het geen kwaad kon.
Nu is het helemaal weg.
Dus geduld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs in je verhemelte? Bij mij zat er een hechting echt in mijn verhemelte en op die plek is mn vlees gewoon een stukje weg, ik zag ook echt dat dat stukje wit was brrrr heel eng gevoel dat mn bot bloot ligt. Maar mn vlees groeit vanzelf weer terug dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal bij boven extracties komt er een hechting in je verhemelte.