Ik heb al een tijdje last van tanden die naar mij gevoel dunner worden en afbrokkelen. Binnen 3 maanden zie ik zelf een hoop verschil. hoe kan dit?

Ik ben al bij verschillende tandartsen geweest die zeggen dat mijn gebit er keurig uit ziet en ik me niet druk moet maken over mijn tanden. Echter zie ik enorme verschillen en ik ben bang dat ik over een jaar al mijn tanden kan laten trekken voor zover ze nog aanwezig zijn. Weet iemand een oplossing of nog liever de oorzaak van mijn snel slijtende tanden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (1)

Als verschillende tandartsen met hun deskundigheid betreffende gebitten zeggen, dat je gebit er keurig uitziet, dan lijkt mij, dat je daar wel vanuit kunt gaan. Als het er 1 was geweest, dan zou ik je een second opinion hebben aangeraden.
Je schrijft in je vraag, dat je tanden naar je "gevoel" dunner worden en afbrokkelen. Als tanden afbrokkelen, dan is dat zeer duidelijk te zien (eigen ervaring), en zeker voor een tandarts. Dat heeft niks met gevoel te maken, wel met gevoeligheid, want het kan behoorlijk pijnlijk zijn.
Blijf je je toch zorgen maken, dan kan je natuurlijk altijd nog een nieuwe tandarts raadplegen, maar de vraag is, of dat effectief is. Misschien is het versTANDig ;-) om je focus te verleggen en te aanvaarden, dat je tanden okee zijn.