Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik watervergiftiging?

ik ben momenteel in indonesie en heb vandaag bijna 5L water gedronken denk ik. ook nog een half uurtje gesport en veel gereisd... ik ben alleen zoo bang dat ik een vergiftiging krijg. kan iemand mij gerust stellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Poet
8 jaar geleden
Als je nu geen last hebt zal het water je niet schaden.Of vrees je dat er in het water iets kan zitten waarvan je ziek wordt?
Erna55
8 jaar geleden
Dus je hebt 10 halve liters water gedronken ? Echt 10??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

5 Liter is veel, maar over een hele dag waarbij je ook nog gesport hebt en waar de temperatuur overdag ook nog boven de 30 graden is valt het wel mee.
Zorg wel dat je genoeg zout binnen krijgt.
Dus je krijgt niet zomaar een watervergiftiging, tenzij je dus niets eet (of eten zonder zout) en wel heel veel water drinkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een watervergiftiging krijg je krijg je vaak hoofdpijn, misselijkheid, spierkramp en een lage bloeddruk.
Mocht je hier last hebben dan zou je je kunnen afvragen of je niet teveel water hebt gedronken.
Maar als jij verder nergens last van hebt, hoef je je niet druk te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding