Help..wat moet ik nu doen:'(

komt misschien dom over..maar ik ben heel depressief en heb anorexia om even snel wat te vertellen..mijn vriendinnen hebben me laten stikken het is me nu teveel en ben suïcidale weet echt niet wat ik moet doen nu..ben bang en verdrietig lig wat huilend op bed:'( wie weet wat ik moet doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
2.3K
Kimath
12 jaar geleden
kun je met je ouders hier over praten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die slapen nu..houd het echt niet meer uit:'(...en morgen school dat is gewoon niet te doen dan en als ik dingen doe...:'(..weet echt niet wat ik moet doen niemand is online op msn die me kan helpen:'(
anneliez
12 jaar geleden
Zouden je ouders het heel erg vinden als je ze hiervoor wakker maakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb 2 gesmst maar reageren niet..ben zo bang dat ik me aanstel..en mijn ouders zouden het niet erg vinden..alleen ik wel:(...heb zonet al wat geschreven maar dat helpt niet:'(..ben bang..de gedachtes komen steeds vaker en heftiger dit is als de 3 keer vandaag dat ik mezelf huilend van de suïcidale daden moet afhalen:'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat durf ik echt niet:'(..sorry
anneliez
12 jaar geleden
Dan zul je al je moed bij elkaar moeten rapen, je ouders zijn toch geen boemannen?
Je zult eens de eerste stap moeten zetten als je je leven wilt veranderen
Kimath
12 jaar geleden
Kom op meid, met op deze site rondhangen kom je ook niet veel verder. Je zegt zelf dat je ouders het niet erg zouden vinden.
Ik weet zeker dat ze je gerust kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze weten dat ik suïcidale ben maar niet dat het nu zo erg is...heb nu toch geen middelen om iets te doen...ze hebben na aanleiding van iets de ......... Verstopt...en de band tussen mij en mijn ouders is niet sterk omdat ik mensen heel moeilijk toelaat door alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties..maak mijn ouders niet wakker...kan ik niet heb nu toch geen middelen..ik wacht wel af ben bang voor morgen dat wel..ik wil hulp zoeken en aangeven dat het niet langer gaat maar dat vind ik heel eng...toch bedankt...jullie hebben me zover het mogelijk is echt geholpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je misschien morgen de kindertelefoon bellen? Dat is volgens mij anoniem, en als je nu probeert te slapen ga je morgen vroeg naar je ouders en vraagje of je een dagje thuis mag blijven of je verteld ( hoe moeilijk ook) hoe je je die avond er voor voelde.. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kindertelefoon 0800-0432
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is het nu met je?? Wat ben je nu aan het doen en heb je wat met de tips en adviezen gedaan die je hier bij GV hebt gekregen? Het belangrijkste is vooral: Ben je gaan praten over gisteravond en hulp gaan zoeken? Ik weet zeker dat er voor jou ook lichtjes schijnen aan het eind van de donkere tunnel ook al zie je ze nu miss niet. Heel veel sterkte in alles...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat nog steeds niet goed...heb bijna wel 2 heftige aanvallen per dag...heb nu ook dingen gekocht dus heb nu ook de mogelijkheid om het te doen..wor er zelf ook van ik heb mijn behandelaar een mailtje gestuurd gister maar heeft nog niet gereageerd..hoop dat hij dat heel snel doet..sit is niet meer leuk en uittehouden..:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor mijn late reactie..
Maar het is denk ik niet slim om een reactie af te wachten van je behandelaar, zo te lezen heb je veel eerder hulp nodig.
Heb je geen familie en/of vrienden die je willen helpen en waar je kan praten?? Familie/vrienden die er altijd voor je willen zijn, zijn nog altijd de beste hulpverleners!! Maar in ieder geval raad ik je sterk aan om niet alleen rond te blijven lopen met al je problemen, dat gaat fout!!! Doe wat!! Ga praten!! Je kunt het!! De eerste stap is super eng en moeilijk, ik weet het, maar het is nodig. Als je het gedaan hebt zul je je opgelucht voelen dat je je verhaal kwijt kan. Ik spreek uit ervaring...:-( Succes en hou je taai!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet...wel heel erg bedankt!!heb een mail terug gekregen maar heb therapie aangeboden gekregen maar ja dat duurt sowieso een week nog en dan is het therapie maar ja de aanvallen blijven ouders weten nog niets...en durf het echt niet te vertellen...:(...vind het echt jammer dat ik niet de hulp krijg die ik graag zou willen...maar ja niets aan te doen..overleef en vecht nog steeds om in leven te blijven:s Bedankt voor je reactie vind ik echt lief:)

Antwoorden (10)

Weten de mensen die het zouden moeten weten dat je anorexia hebt?Je bent niet dom,maar het zou wel dom zijn om geen hulp te oeken, en daar ben je eigenlijk al mee begonnen door hier te vragen. Probeer er met je ouders over te praten, en met de huisarts. Ik kan me wel n beetje voorstellen dat je denkt dat je vriendinnen je laten stikken , maar ik denk dat zij ook niet weten hoe ze je kunnen helpen, en daarom maar niets doen. Dus probeer voor jezelf op te komen en er iets aan te gaan doen, en probeer nu de pc uit te zetten en te slapen
sterkte
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen weet dat ik anorexia heb...en ik zit op mijn i pod..mijn vriendinnen hebben me echt laten stikken ze negeren me en verwijderen me op hun hyves...heb echt niemand meer...
Bel met de telefonische hulpdienst.

Soms is het fijn om met iemand te kunnen praten. Om je verhaal kwijt te kunnen, samen oplossingen voor een probleem te bedenken of alleen maar even contact te hebben.

Een goed opgeleide vrijwilliger heeft dag en nacht echte aandacht voor jou.

Dat kan via 0900-0767.

http://www.sensoor.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan nie bellen horen mijn ouders:'(
Misschien kan deze link je helpen:
http://www.eenzaam.nl/hulplijnen
Misschien is het goed even te praten met iemand die je niet veroordeeld of jou persoonlijk kent. Misschien vind je het heel moeilijk de stap te nemen, maar ik denk dat het wel kan helpen.

Of deze:
http://www.easethepain.nl/

Heel veel succes en probeer het hoofd koel te houden Ookal lijkt dat onmogelijk. Ik geloof in je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
google op crisisdienst en dan je woonplaats, dan vind je het juiste nummer van hulpverleners uit jouw woonplaats.
Als je door wilt vechten kan alleen jij dat. Als jij er een eind aan wilt maken, is er hier op GV niemand die jou kan stoppemn dan alleen jijzelf. Jij kiest ervoor niet meer te willen door een paar meiden die jou in de steek laten. Zijn zij dat waard? Wil jij je leven van zulke slechte vriendinnen af laten hangen of geef je jezelf een schop onder je kont en steek je een dikke vinger op naar hun en ga je nu eindeliojk eens leven voor jezelf? Alleen jij kan dat, hulpverlening kan jou alleen de juiste handvaten geven, maar jij moet het doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lievert, Jij voelt je in de steek gelaten en begrijpt niet waarom en krijgt geen antwoord en dus zoek je de schuld wellicht bij jezelf en bent nu precies hetzelfde als je vriendinnen....je laat jezelf in de steek.

Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling, denk eens goed na, hebben die vriendinnen een reden om jou in de steek te laten? Heb jij ze iets misdaan? Waarschijnlijk besef jij het niet zo maar misschien leun jij met je problemen teveel op je vriendinnen omdat je misschien met je ouders niet zo'n band hebt maar je vriendinnen hebben misschien geen behoefte om jouw problemen aan te horen.

Mocht je je problemen niet met je ouders durven te vertellen kan je een afspraak maken bij je huisarts en daar vertellen hoe je je voelt en waarom je het je ouders niet durft te vertellen. Misschien kan hij een verwijsbriefje voor je maken voor een psycholoog die jou kan helpen met hoe je met jezelf en je vriendinnen om moet gaan.

Denk eerst aan jezelf en dan pas je vriendinnen...

Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel therapie of zo?
Zo niet is het het beste als je zo snel mogelijk naar de huisarts gaat om dat te regelen. Je stelt je echt niet aan, en dat zouden anderen ook niet denken. Jij gaat nu voor, dus je mag altijd je ouders wakker maken, dat vinden ze vast niet erg. Op internet zijn ook gratis hulpverleners, maar die zijn niet altijd bereikbaar.. wel telefonisch. Maar het belangrijkste is dat jij jezelf hierin serieus neemt en er met iemand over kunt praten. Ik wens je heel veel sterkte..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.chathulp.nu/
hier kan je van 6:30uur tot 00:30uur chatten met een hulpverlener. Aangezien je niet kan bellen en je ouders niet wakker wil maken.

Bij de onderstaande bron van 16-18uur. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.113online.nl/ :
"Zelfmoord, zelfdoding, niet meer willen leven of suïcide:

* Bij 113Online kun je hierover praten: anoniem, vrijuit, gratis en 24/7.
* Als je nu hulp nodig hebt
* Of als je therapie zoekt of de zelfhulpcursus wilt doen. "

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste zou ik bellen naar de noodlijn in jouw woonplaats maar ik zou toch overwegen om met je ouders te praten en dan naar de huisarts te gaan en je verhaal doen en een verwijsbriefje vragen voor een psycholoog. En wat die vriendinnen aangaat, misschien weten zij ook niet meer hoe ze jou kunnen helpen want in jouw geval is daar professionele hulp voor nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt zeker niet dom over!
Deze vraag stellen op zich, is al een eerste stap in de goede richting.
Nu zou ik je moeten kunnen overtuigen om de tweede stap te zetten!
Neem contact op met de hieronder vermelde bronnen!
Alleen lukt dat niet, geloof mij!
Dit kan levensbedreigend worden.
Je kan misschien al eens beginnen met te telefoneren naar daar, en die zullen jou verder de weg wijsmaken.
succes, en go for it!!!!!
Niet aarzelen.....doen!