Wat kost een rit met de ambulance

Om misbruik tegen te gaan zeggen wij weleens dat zij de kosten zelf moeten betalen en dat is € 250,- Klopt dit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (9)

toen ik werd opgehaald met de ambu d
heb ik de rekening gezien die was 760 euro
het was een ritje van een 20 minuten zonder spoed {geen sirene}
wel moest alles gedesinfecteerd worden omdat ik besmet ben met MRSA maar dat stond niet apart op de rekening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij kostte het een jaar of zes geleden ruim 700 euro.

Wel vergoed door de verzekering, maar ik had geen naturapolis, dus moest ik het uit eigen zak voorschieten.

Ook een ritje van 20 minuten zonder sirene, verder geen bijzonderheden. Ik was aangereden door een scooter, maar was 'ongehavend' genoeg om zelf de ambulance in te wandelen met een beetje steun. Ook geen bijzondere ontsmettingen e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hangt het van het aantal kilometers af. Ook de reden van vervoer zal meespelen. Ik werd afgevoerd na een auto ongeluk. Mijn ambu ritje werd vergoed. Geen rekening gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 jaar geleden was een spoedrit met ambulance voor mij € 595,-. Dat was een rit van nog geen 10 km.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt volledig af van de omstandigheden maar de prijzen zijn vanaf ongeveer €500,- en kunnen oplopen tot heel erg veel, meest dure rit waar ik weet van heb was €12.000,-.
Die €250,- is vooral een symbolisch bedrag, zodat men hoopt dat de drempel iets hoger wordt gelegd wanneer men van plan is zomaar een ambulance te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik een verplichte ziekteverzekering -plus heb , hoef ik behalve een paar euro remgeld niks te betalen. De officiële rekeningen durven wel eens oplopen.
Dat geldt ook voor mensen die in intensive care worden geholpen .... ik heb rekeningen gezien van 50 doktersbezoeken op één namiddag....alsof iedere dokter die in de gang passeert zijn naam op het prestatiebriefje zet.
Maar , bon wij zijn toch allemaal goed verzekerd he,
(situatie in Vlaanderen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er van af : als het allen maar ophalen is of er moeten eerst vele voorbereidingen worden genomen :
zoals bloeddrukmeten wonden verbinden infusen die moeten worden aangelegt of stabiel krijgen van de patient
En door die vele handelingen wordt de ritprijs bepaald .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kosten van een ambulance rit zijn afhankelijk van het bedrijf dat de ritten verzorgt. Als je rekening houdt met 2 tot 3 personeelsleden per ambulance, kosten van gebruik van apparatuur, afschrijving van de auto en dergelijke kom je snel in de richting van boven genoemde bedragen.

In principe wordt een ambulance rit door je zorgverzekering vergoed, tenzij er sprake is van misbruik. Dan mag je zelf de kosten dragen.

Na een ambulancerit neemt vaak de verzekeraar nog even contact met je op om te kijken of de kosten kunnen worden verhaald op een ander, bijvoorbeeld als iemand je heeft aangereden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij was het gratis. De broeders zagen mij op straat zwalken na een avondje stappen en besloten mij uit voorzorg thuis af te zetten. Ze moesten toch die kant op. Ambulance moest ook bij mij daarna ontsmet worden omdat ik had overgegeven over de apparatuur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet gratis, dat ritje van jou is door de rest van ons gewoon betaald.