Veel of weinig tandpasta wat is beter?

ik vraag me altijd af wat beter is voor je tanden, zij daar richtlijnen voor............

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je teveel gebruikt, het op den duur uit je mond zal schuimen.

Het beste antwoord

Ik dacht niet zo veel, voor kinderen in ieder geval niet groter dan een doperwtje tandpasta.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is ook wel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik op mijn elektrische tandenborstel een hoeveelheid die net zo groot is als de poetskop. Bij mijn hand-tandenborstel doe ik er een streepje van zo'n centimeter op.

Het lijkt me dat een beetje al voldoende is. Het belangrijkste is om alle rotzooi weg te borstelen, de tandpasta zie ik als additioneel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich maakt het met normale tandpasta niet zo veel uit ; je hebt alleen maar een klein beetje nodig om je tanden goed te poetsen (een doperwt danwel een wurmpje ter grootte van de helft van de kop van de tandenborstel is voor een gemiddeld gebit genoeg), de rest is gewoon verspilling. Van geld en grondstoffen.

Alleen voor kinderen, die nog veel tandpasta binnenkrijgen, is het belangrijk niet te scheutig te zijn met met name tandpasta met fluoride. Je kunt voor hen dan ook het beste een tandpasta met verlaagd fluorgehalte (kindertandpasta) kopen.

Voor je gebit maakt het verder niet uit of je teveel gebruikt ; genoeg is genoeg, en de rest spuug je uit / spoel je weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beetje is voldoende het is maar om je tanden te reinigen
dat is net als met haarshampoo daar heb je ook maar weinig voor nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haarshampoo? Bestaan er ook shampoo's voor andere dingen dan haar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ....
auto shampoo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, was een serieuze vraag ook, weer wat geleerd bedankt
Als je te veel op een electrische tandeborstel doet schuimt je mond zo over. is echt irritant

Ik gebruik ook ongeveer een bolletje ter grote van de kop

Overigens adviseerde mijn kaakchirurg mij om je mond niet spoelen na het poetsen, goed uitspugen is beter.