Is een BMI accuraat?

ik bedoel, je geeft je lengte en gewicht op. stel je bent 2 meter, doet aan sport en bent en ongeloofelijk fit en je weegt laten we zeggen 120 kilo aan spieren. je BMI index zou in dit geval 31 zijn.

max BMI = 25 zeggen ze. heb je een hoger body mass, dan is het ongezond.

deze mr. is hartstikke fit en heeft alsnog een te hoge BMI. betekent dit dat de test onaccuraat is, of dat mr. zijn spieren moet laten hangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Muattigora;

Nee hoor, zoals de laatste letter al aangeeft is de BMI slechts een indicatie van de gezondheid van iemands lichaam. Sporters met veel spiermassa kunnen een BMI hebben die hiermee in tegenspraak is, maar ook mensen die erg licht gebouwd zijn kunnen een getalsmatig gevaarlijk lage BMI hebben en toch kerngezond zijn.