Wat moet je doen als je een terug val krijgt als je bent gestopt met roken?

ik ben 4 weken geleden gestopt met roken
ik gebruik nicotine pleisters, maar vandaag lijken ze niet te werken
ik zie in alles zowat een peuk!
ik proef gewoon een sigaret zo erg zin in een sigaret heb ik..
ik wil er niet aan toe geven, maar gaat het weer over?
heeft iemand ook zo'n ervaring op dit moment of meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja zeker, ik heb dit ook meegemaakt toen ik stopte. Hou vol, leid jezelf af door iets anders te gaan doen of neem iets anders lekkers in je mond (chocola ofzo).
het gaat echt weer voorbij.
Ik ben al meer dan 15 jaar gestopt en ben daar nog elke dag blij om: qua conditie, gezondheid, lichaamsgeur, huid, en geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben diabeet en heb cholesterol problemen dus ik snoep nooit
ik hou van heel gezond eten,worteltjes en rauwkost e.d
maar vandaaag zou ik alles wat God verboden heeft naar binnen willen proppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga dan iets doen wat je afleid! Fiettsen, zwemmen, wandelen... echt, het loont de moeite om door te zetten, de moeilijke momenten gaan voorbij. Hou vol!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (4)

Wat goed dat je al 4 weken gestopt bent!
One day at a time, één dag tegelijk dus. Ik herken jouw situatie heel erg goed, want net na die hele moeilijke periode van de eerste 4 tot 6 weken is de verleiding om terug te vallen heel groot. Het is een soort dip waar je even doorheen moet.

Hou vol, vandaag heb je een mindere dag, maar die gaat over. Het enige wat je hoeft te doen is er geentje aansteken vandaag. Morgen zie je wel weer verder. En geloof me, het wordt beter!

Heel veel succes, zet hem op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geentje? of bedoel je eentje
Cryofiel
13 jaar geleden
Nee, eentje leidt onherroepelijk tot veeltje. En dat WIL je niet, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ik lees geentje of word er bedoelt eentje
nee ik wil niet meer roken maar vandaag is het K.U.T
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat geentje waarmee bedoeld wordt geen eentje!!!!
sorry marion, probeer je af te leiden en drink wat extra water of zo, dat helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Besef hoe zonde het is van die (ongetwijfeld) rot tijd als je nu weer een sigaret opsteekt. Dan zou je 28 dagen voor niks afgezien hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daarom
t leek zo gemakkelijk tot vandaag
jeetje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je verslaving vecht nog even terug tegen zijn afschaffing door jou : houvolhouvolhouvol....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik kan alleen maar zeggen: hou vol. En laat je d'r niet onder krijgen door zo'n stikstok. Wie is er nou eigenlijk de baas. Jij toch!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
ja maar op moment een zwakke baas pffff
Heel veel water drinken..koel..koud water..elke keer als je trek krijgt in een sigaret.

Geen bijzonder grote hoeveelheden, bedoel ik.

Maar veel kleine slokjes om je trek wat kwijt te raken.

Ook zoveel mogelijk wandelen zonder die witte krengen bij je te hebben.

Je krijgt zo schone buitenlucht in je longen..lucht die daar hoort..in plaats van die smerige rook..

Je kunt ook als extra stimulans het boek van Alan Carr lezen: Stoppen met roken.

Het helpt echt..ik ben bijna dertien jaar geleden door dat boek gestopt met roken.

En..hou het vol hoor. Bedenk maar dat je anders al die moeite voor niets gedaan hebt..

Sterkte en heel..heel veel succes!

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een soortgelijke situatie,ben ik naar de drogist gegaan en heb daar zoethout gekocht en die als surrogaat sigaret in de mond gestopt en er op gekauwd. dat hielp wel goed,,maar nog beter toen ik er achter kwam,dat zoethout enorm laxeert.
Heb toen zo vaak en lang op het toilet gezeten,dat de zin in roken totaal verdwenen was.