Waarom ligt er een potje met een naald in de prullenbak op de wc?

Ik was vandaag bij de huisarts en ik zag op het het toilet in de prullenbak een potje met daarop caution needle daarop waarom zou dat daar liggen of is dit voor wat heel anders niet huisarts gerelateerde dingen gebruikt

een jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Dat is voor mensen die tijdens het huisartsbezoek een spuit aan zichzelf moeten toedienen en daar een éénmalige injectienaald voor gebruiken die ze daarna weggooien. Als ze die in de gewone afvalbak zouden doen kan degene die deze bak leegt zich prikken en dat moet natuurlijk niet. Daarom staat er altijd een speciaal afvalbakje voor. Het gaat met name om mensen die insuline moeten spuiten, maar er kunnen uiteraard ook andere medische redenen zijn waarom iemand zichzelf ergens mee inspuit.
Amadea
een jaar geleden
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Ik begrijp de link met insuline spuiten niet. Insuline spuit je dagelijks meerdere keren OF niet. Lijkt me sterk dat mensen daarvoor speciaal steeds naar de dokter gaan
Amadea
een jaar geleden
Er is geen verband met het artsbezoek, wij hebben in onze kerk ook zo'n bakje in de toiletruimte staan. Op alle plekken waar mensen komen die geregeld zichzelf moeten injecteren zou dit beschikbaar moeten zijn!