Ik heb een vieze geur in mijn neus na verkoudheid. Wat is dat?

Ik heb een paar weken geleden last gehad van verkoudheid. Dit is nu inmiddels over, maar sindsdien hangt er een smerige geur in mijn neus. Het is een soort ''rottende lucht'', anders kan ik het niet beschrijven. Overigens schijnen omstanders het niet te ruiken. Mijn moeder zei dat ik neusspray zou moeten gebruiken om de geur te verminderen, maar dat heeft het volgende effect: na de spray wordt het wat minder, maar na verloop van tijd komt de geur weer terug.

Wat is deze geur en wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat het overgaat.

3 jaar geleden
5.6K
Amadea
3 jaar geleden
Heb je daarbij misschien ook een drukkend gevoel in je hoofd?
jc54
3 jaar geleden
Heb je je laten testen? Dit KAN een verschijnsel van corona zijn.
Rikwolters
3 jaar geleden
Ik heb geen drukkend gevoel in mijn hoofd. En nee, ik heb mij tijdens mijn verkoudheid niet laten testen.

Antwoorden (1)

Continu een vieze smaaksensatie kan het gevolg zijn van infecties of ontsteking in het KNO-gebied. Is het helemaal over? Want dit kan wellicht de nasleep zijn.
3 jaar geleden
Rikwolters
3 jaar geleden
Ik heb geen problemen met mijn smaak. Het is alleen die geur die in mijn neus hangt. En volgens mij wordt het wat minder, want ik kan bepaalde geuren steeds weer beter ruiken (met name koffie en deodorant).