Jeuk gezicht door gezichtscreme, wat te doen?

Ik heb gisteren een dagcrème van de kruitvat gebruik.
Nu brand mijn hele gezicht behalve op de plaatsen waar ik niet ben geweest.

Mijn gezicht is ook iets boller dan normaal.
Het liefst zou ik me hele tijd krabbelen maar dat helpt niets.

Wat te doen.
Gisteren in gesmeerd voor de nacht
(dagcrème wat ik normaal altijd doe met alle crèmes, geen nacht creme)
word gek wakker vanochtend.

Ik dacht word wel minder in de loop van de dag niet dus.
Verder niets mee gedaan.

Maar zou wel wat willen om de jeuk te stillen maar wat?
Rood jeuk en opgezet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

bent allergisch voo 1 van de bestanddelen van die creme. Dat geeft jeuk, warmte en soms zelfs zwelling. Smeer er in elk geval niks anders op qua cremes nu. De kans dat het erger wordt is alleen maar groter dan.
Wat enige verlichting zal geven is koelen met natte compressen.
Als je dikke oogleden gaat krijgen en/of gzwollen lippen, ga dan naar de dokter.
Als de verschijnselen wat milder zijn dan erge zwellingen, kan je naar de apothek gaan en en pilletje vragen tegen allergische reacties.
Als je een nattige exzeemachtige uitslag hebt kan je de verkoelende en indrogende carbomeerwatergel gebruiken. De pilletjes die ik bedoel heten cinnarizine.
Deze laatste helpen al binnen een paar uur. Houd je aan de dosis en stop ermee als je klachten weg zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Vragen naar anti-histaminetabletten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens met bovenstaande. . Cinnarizine is een antihistamine middel. Ofwel histemineremmer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je

Andere antwoorden (1)

Ik vermoed dat dit een contacteczeem is, in dit geval veroorzaakt door de nachtcreme, bij contact eczeem is er sprake van een ontsteking van de huid veroorzaakt door bacteriën. Als je het echt niet uit houdt, dan zou ik de dienstdoende arts bellen, die hebben middelen om de jeuk te stillen, je kunt je huid koelen, niet met ijskoude doeken, maar net iets onder lichaamstemperatuur, dat werkt enigszins jeukstillend, maar droogt de huid ook uit, wat het probleem weer kan verergeren, het beste kun je dus een arts raadplegen, neem dan de nachtcreme mee, zodat de arts weet wat je hebt gebruikt en zo de juiste medicatie mee kan geven. Deze nachtcreme of een creme met deze ingrediënten, in ieder geval niet meer op je huid smeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, nachtcreme had dagcreme moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je