Hoelang duurt het voordat een nieuw slaapschema went?

Hallo
Ik ben altijd enorm slecht geweest met slaapschema's. Doordeweeks pas opstaan voordat een college begon (de ene keer om 9 uur, maar meestal pas om 12 uur). In het weekend sliep ik altijd uit tot in de middag (tenzij ik moest werken). Daarbij kwam ook kijken dat ik vaak pas rond 2 uur in de nacht naar bed ging (en soms nog wel later).

Maar sinds 2 weken geleden heb ik een ziek dier thuis die meerdere keren medicatie krijgt en om de 4 tot 6 uur bijgevoerd moet worden. Hierdoor werd het mij verplicht om minder lang te slapen (normaal was tussen de 8 tot 12 uur slaap). Op het moment slaap ik stipt 7 tot 8 uur per nacht, maar ik voel me echt iedere dag moe (vooral in de ochtend ben ik een zombie).

Nu was ik benieuwd of dit nog veranderd en hoelang dat ongeveer duurt? Meestal zeggen ze dat je juist meer energie hebt bij een regelmatig slaapschema met maximaal 8 uur per nacht.
Met 7 tot 8 uur per nacht bedoel ik ook dat ik rond een uur of 12/1 naar bed ga en rond 8 uur opsta

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Over het algemeen duurt het meer dan twee weken om volledig comfortabel te groeien met een nieuw slaapschema. Maar het zal natuurlijk voor iedereen anders zijn. Er zijn veel factoren bij betrokken.