Hoe kun je slapen zonder dat de deken je voeten raakt?

Ik heb op het moment 2 ontstoken voeten / enkels. Dat maakt slapen nogal pijnlijk: de deken ligt om je voeten heen, en duwt er als het ware op, dat doet pijn.
Met je voeten buiten de deken slapen kan natuurlijk, maar dat is nogal koud (ik slaap ook altijd met de deken ingestopt om "tocht" te voorkomen).

Het enige dat ik kon bedenken is een soort doos om mijn voeten heen leggen, maar daar is de deken weer niet lang genoeg voor (dan ligt de bovenkant bloot want die doos kost ruimte dus ook deken).

Heeft iemand een creatief idee?

Toegevoegd na 12 uur:
Naar aanleiding van de tips ben ik in huis op zoek gegaan naar iets dat de deken omhoog kon houden. Ik ben uitgekomen bij een gitaarstandaard, daar heb ik zoals voorgesteld werd twee fleece dekens omheen gedaan en die goed ingestopt, en daarnaast grote bedsokken aangedaan. Het bleef wel wat koud onder in bed, maar ik denk dat dat met een "echte" deken misschien minder zou zijn (die had ik niet).
Bedankt voor de tips!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

Toch is dat eigenlijk de beste (zoniet enige) manier. In alle boeken over thuisverpleging (okee, de oude) vind je dat dan ook terug : een kartonnen doos over de voeten zetten met de nodige uitgesneden openingen. Kunst is een niet al te hoge doos te nemen, zodat de meeste moderne dekbedden het wel redden.
Gaat dat net niet, leg dan over de doos heen een aparte deken, die je onder en aan de zijkanten instopt, en daarover het dekbed zo ver als het komt. Eventueel kun je de boel nog bij elkaar houden met knijpers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als mogelijk is met jouw bed, schuif een stoel of krukje met 2 poten onder de matras bij voeteneinde poten richting je hoofd, leg daarover heen dan de deken, handig is wel extra deken te gebruiken, anders is die te kort voor over je schouders heen te trekken. beterschap.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus de twee andere poten boven je matras ,eigenlijk boven je voeten,zo krijg je holletje voor je voeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaap met sokken aan, dan blijven ze toch lekker warm maar hoef je er geen deken overheen te doen. fluffy sokken zijn niet zo strak aan de bovenkant dus die zijn helemaal fijn.

Ook kun je alleen de hoes gebruiken van je deken. Op het begin zal het koud zijn maar lichaamswarmte warmt het vrij snel op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt zelf al een creatieve oplossing gevonden, door een doos op het voeteneinde te plaatsen. Wellicht een idee , om een extra deken of dekbed erover heen te leggen.

Toegevoegd na 1 uur:
Zo je ziet aan de antwoorden, leven we met je mee ! Snelle beterschap !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dekenboog is de 'officiele' oplossing hiervoor. Het probleem van de te korte deken los je op door een extra deken te gebruiken die je alleen over de dekenboog doet en dan een halve slag gedraaid.
Ipv de dekenboog is een doos ook een mogelijkheid natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het makkelijkst is een kussen (het liefst een lange smalle) tussen je benen. Neemt bijna geen extra deken in beslag en is warm. Doordat je het klemt bij je voeten komt deze boven je tenen en fungeert als een tentstok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heeft er iemand in je omgeving zo'n ouderwets bedtafeltje voor je. Zo eentje die je aan weerskanten van het bed kunt vastklemmen. Dat kun je dan over te voeten zetten. En daar een deken over of eventueel een sprei als je die hebt. Een sprei is groter dan een deken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi, je kunt een doos wellicht warm maken met kapotgeknipte diepvriestassen of zo'n isolerende hoes voor de voorruit van de auto. Dan zijn jouw fleeces eroverheen vast wel voldoende! groet diny