Hoe kun je slapen zonder dat de deken je voeten raakt?

Ik heb op het moment 2 ontstoken voeten / enkels. Dat maakt slapen nogal pijnlijk: de deken ligt om je voeten heen, en duwt er als het ware op, dat doet pijn.
Met je voeten buiten de deken slapen kan natuurlijk, maar dat is nogal koud (ik slaap ook altijd met de deken ingestopt om "tocht" te voorkomen).

Het enige dat ik kon bedenken is een soort doos om mijn voeten heen leggen, maar daar is de deken weer niet lang genoeg voor (dan ligt de bovenkant bloot want die doos kost ruimte dus ook deken).

Heeft iemand een creatief idee?

Toegevoegd na 12 uur:
Naar aanleiding van de tips ben ik in huis op zoek gegaan naar iets dat de deken omhoog kon houden. Ik ben uitgekomen bij een gitaarstandaard, daar heb ik zoals voorgesteld werd twee fleece dekens omheen gedaan en die goed ingestopt, en daarnaast grote bedsokken aangedaan. Het bleef wel wat koud onder in bed, maar ik denk dat dat met een "echte" deken misschien minder zou zijn (die had ik niet).
Bedankt voor de tips!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Toch is dat eigenlijk de beste (zoniet enige) manier. In alle boeken over thuisverpleging (okee, de oude) vind je dat dan ook terug : een kartonnen doos over de voeten zetten met de nodige uitgesneden openingen. Kunst is een niet al te hoge doos te nemen, zodat de meeste moderne dekbedden het wel redden. Gaat dat net niet, leg dan over de doos heen een aparte deken, die je onder en aan de zijkanten instopt, en daarover het dekbed zo ver als het komt. Eventueel kun je de boel nog bij elkaar houden met knijpers.

Slaap met sokken aan, dan blijven ze toch lekker warm maar hoef je er geen deken overheen te doen. fluffy sokken zijn niet zo strak aan de bovenkant dus die zijn helemaal fijn. Ook kun je alleen de hoes gebruiken van je deken. Op het begin zal het koud zijn maar lichaamswarmte warmt het vrij snel op.

De dekenboog is de 'officiele' oplossing hiervoor. Het probleem van de te korte deken los je op door een extra deken te gebruiken die je alleen over de dekenboog doet en dan een halve slag gedraaid. Ipv de dekenboog is een doos ook een mogelijkheid natuurlijk.

Deels herken ik je probleem wel en toen hier de periodes pijn/aanraking nog zo hevig waren dat eigenlijk alle beddengoed tot aan een zuchtje lucht al pijn deed, waren het de katten die me op een goed ideetje brachten! In feite zal het je moeten lukken (is ook uitproberen) met een soort tunneltje en deze binnenin bedekt met bont of fleece bv voor katten! Soms onderdeel van een speel/krabpaal die je eraf kan slopen en deze lage tunnel is vaak voorzien aan buitenkant met wat sisal zodat in bed het tunneltje ook wel blijft liggen en niet zo hoog is. Ze zijn er ook in tunnelvorm die met metalen draad de stof bijeenhoudt en die kan je bv dan iets "platter" buigen en meer aangepast naar je model voeten ;) Advertentie 635738449 Zoiets bv kan je zoeken? Succes !!

Misschien heeft er iemand in je omgeving zo'n ouderwets bedtafeltje voor je. Zo eentje die je aan weerskanten van het bed kunt vastklemmen. Dat kun je dan over te voeten zetten. En daar een deken over of eventueel een sprei als je die hebt. Een sprei is groter dan een deken.

hoi, je kunt een doos wellicht warm maken met kapotgeknipte diepvriestassen of zo'n isolerende hoes voor de voorruit van de auto. Dan zijn jouw fleeces eroverheen vast wel voldoende! groet diny

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100