Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben verkouden geweest en nu zit mijn rechteroor potdicht en hoor ik een vervelende, piepende suis. Heeft iemand tips?

Iemand enig idee wat ik kan doen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
985
Rieneke1
3 jaar geleden
Even goed je neus druppelen met zout water voor een paar dagen kan helpen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb ook zoiets gehad, ik ben naar de huisarts gegaan, die zullen je oor dan hoogstwaarschijnlijk eventjes uitspuiten (is gewoon wat lauwwarm water, kriebelt of kietelt eventjes maar verder voel je er weinig van). Zolang er maar geen pus uitloopt, want dan heb je een oorontsteking, dan moet je ook naar de huisarts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Door de verkoudheid kun je nog oorklachten hebben. Ik zou Zeezout-neusspray proberen. Dat is om de verbinding (buis van Eustachius) tussen je middenoor en keelholte te openen, waardoor de druk weer gelijk wordt. Je kunt ook proberen met je onderkaak links en rechts bewegingen te maken. Dat kan ook helpen om de BvE te openen. Dan zul je ws ook geen oorpijn en rare geluiden meer horen. Als dat na 1 week nog niet helpt, dan zou ik naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een piep in het oor kan zich ook voordoen bij andere tijdelijke oorklachten, zoals bij een oorprop, bij verkoudheid waarbij het middenoor minder goed belucht wordt door de buis van eustachius, bij een middenoorontsteking of gehoorgangontsteking. Het is goed met deze klachten naar de huisarts te gaan.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding