Dat ligt eraan waardoor de klachten komen. Huismiddeltjes die verlichting kunnen geven:
een warme douche met een stevige straal.
Een warme kruik of kersenpitkussen in de nek
iemand die je nek masseert. :)
je hoofd zacht rond draaien om de spieren los te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat tijgerbalsem inwrijven en een warme sjaal eromheen.
Amadea
13 jaar geleden
Een warme douche en dan je stijve spieren onder de de stralen langzaam maar zoveel mogelijk bewegen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat olie (het liefst die warm wordt, maar sommigen kunnen daar niet tegen) insmeren en (laten..) masseren.
Daarna opletten dat je niet langdurig in eenzelfde houding blijft zitten. Het liefst wat in beweging blijven en warm houden. ( coltrui / wollen sjaal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een warm bad nemen en onder t warme water je nek draaien ..
of een goede spierbalsam erop smeren..
of even een paar minuten de infrarode lamp erop zetten ..
goed afstand bewaren want te dicht op de huid kan je huid verbranden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf te raden gaan wat de oorzaak is voor een stijve nek of schouders. Of jezelf laten onderzoeken door een fysio- of manueel therapeut om zodoende te bepalen of het behandelbaar is. Kan te maken hebben met slechte houding, spanningen of iets wat in de nek niet lekker wil bewegen (gewrichten)
Middeltjes als balsem of een massage is vaak maar kortdurend effectief en is vaak enkel gericht op de symptomen en niet zozeer op de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Hot Stone Massage of een cupping massage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat al eerder hier werd gezegd zoek op waar je een stijve nek van krijgt.
Ik krijg geheid een stijve nek van tocht of een open raampje in de auto.Daarnaast kan ik een stijve nek krijgen van spanningen/stress.Dus zoek de oorzaak en ga vandaar uit iets aan je klacht doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stress klacht nummer 1 (in mijn optiek).

Eerst zul je je houden moeten veranderen. Onderuit zitten is een continue spanning voor de nek en dus ook de schouders.
Ga dus rechtop zitten en leer dit aan.

Dan het moeilijkste, je zult moeten ontstressen en moeten leren wat nu ontspanning is. Als je dit niet zelf kan, kan je hulp aanvragen bij de huisarts.
Meditatie, QiGong, TaiChi zijn methoden. Ook shiatsumassage is erg goed. Maar gewone massage natuurlijk ook.

Het gaat er uiteindelijk om dat je jezelf en je lichaam aandacht gaat geven. Iets wat tot nu toe nog nooit is gebeurd. Altijd maar verdrukken en nu is de emmer vol en moet je wel.
Aandacht, voel jezelf en je eigen spanningen. Voel het verschil tussen voor een massage, na en 3 dagen hierna. Geen oordeel, maar alleen observatie.
Observeer ook je dagelijkse bezigheden. Hoe zit je, welke spieren span je aan en is het nodig om die aan te spannen (vaak niet).
Laat dit een begin zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouw eeerste een lekkere warmen bad nemen en dan iemand vragen om op je rug te gaan staan :$ niet gwn normaal der op lopen alleeen gwn iemand die veel weet voer masseren enzo die gaat op je rug en je hoort paar gekrak en dan is de pijn weg ,, was by my vandaag oook zo (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar een orthomanueelarts gaan, die kan zien of de schouders/nek goed staan, of dat er iets scheef zit.
De arts zet dit dan weer recht, zo pak je de oorzaak van
je nekprobleem aan, ipv. te smeren met allerlei middeltjes.