Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer kun je weer gaan werken met gekneusde ribben?

Ik werk als woonbegeleider met verstandelijk gehandicapten laag niveau met gedragsproblemen en agressie. Daar zijn m'n ribben ook gekneusd twee weken geleden. Ik heb constante pijn ondanks max.dosis Ibuprofen en para-codeine neem Ik alleen 's avonds. Ik ben kortademig wat heel vervelend is. Ik wil wel werken want Ik wil er niet steeds op gefixeerd zijn. Ik moet zowiezo bewegen maar Ik weet t niet. Wanneer ga Ik over mijn grenzen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
69.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Indien je ribben gekneusd zijn, is het hoofdzakelijk een kwestie van tijd qua genezing. Duurt afhankelijk van de ernst van de kneuzing een week of 4-8.
Werken met gekneusde ribben is mogelijk. Advies is dat je je zelf moet belasten 'met gezond verstand'. Als je merkt dat je lichte activiteiten prima kunt uitvoeren of met lichte provocatie van klachten, is dat prima. Er kan niets kapot mits je geen gekke dingen doet.
Aan af en toe een pijnscheut ontkom je niet, omdat je bij strekken van je rug je ribben spreidt, hetgeen klachten geeft. Doe dit wat zo nu en dan, want komt zowel de mobiliteit van je ribben als ook je longinhoud te goede.

Sterke!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je nog erge pijn hebt, dan zou ik nog niet gaan werken. Want dan geeft je lichaam het al aan dat dat niet goed is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik dacht dat je bij gekneusde ribben het ongeveer 6 weken rustig aan moet doen, maar helemaal zeker weet ik het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even overleggen met je (bedrijfs)arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zoveel medicijnen nog niet gaan werken.