Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kunnen deze bloedwaarden zeggen over mijn klachten?

Hallo, ik heb laatst een uitgebreid bloedonderzoek gehad voor mijn klachten (extreme vermoeidheid, duizelig, niet lekker, veranderend ontlastingspatroon, buikkrampen , snel ziek etc.)

Hieruit kwam als volgt: leverwaarden goed, bilirubine totaal verhoogd, bilirubine geconjugeerd licht verhoogd. Ijzer goed, ferritine aan de lage kant. Nierwaarden goed, creatinine in 2 maanden tijd flink gedaald.

Nu heb ik mijn gesprek met de arts pas over 4 weken, dus ik was gewoon eens nieuwsgierig wat het zou kunnen zeggen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Pieterke
5 jaar geleden
Kun je die afspraak niet vervroegen? Of probeer een tussentijdse belafspraak te maken. Ik vind het overigens vreemd dat e.e.a. je niet gelijk is verteld toen je de uitslagen te horen kreeg.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als de leverwaarden (GGT, ALAT e.d.) goed zijn is er in principe met de lever niets mis.
Bilirubine ontstaat door de afbraak van rode bloedcellen in de lever. Wanneer bilirubine door verschillende redenen niet meer weg kan uit de lever en/of galblaas, ontstaat er een verhoogde hoeveelheid bilirubine in het bloed. Dit zorgt onder andere voor een gele verkleuring van de huid, ook wel geelzucht genoemd. Wellicht zit er dus een galsteentje in de weg. De huisarts kan je daar meer over vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing