Kan het zijn dat menstruatiecyclus ontregeld is na krijgen van vitamine b12 injectie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11K
Ritsuka
10 jaar geleden
het lijkt mij ook waarschijnlijker dat het al ontregeld is.
Thecis
10 jaar geleden
Ondanks dat je systeem ontregelt is, kan het zeker in een soort steady-state zijn. Hierdoor lijkt het alsof alles goed werkt, maar dat je gewoon erg moe bent. Wanneer je dan met vit B-12 bezig gaat, verstoor je je systeem zodat het terug gaat naar de werking zoals het hoort te zijn. Dit kan je ervaren als dat het een en ander niet meer werkt zoals het deed (wat ook een kern van waarheid heeft).
Of dit inderdaad ook invloed kan zijn op de menstruatie, dat denk ik wel, maar ik durf het niet met zeekerheid te zeggen.

Antwoorden (2)

Bij een tekort aan Vitamine B12 is het mogelijk dat de menstruatiecyclus verstoort raakt. Dit is echt niet zo als er meer vitamine B12 bij komt (zoals bij een injectie). Het kan zijn dat de menstruatiecyclus al verstoort was als je voor de injectie een tekort had aan vitamine b12.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de bijsluiter van hydroxocobalmine injecties (vitamine B12) worden menstruatieklachten niet genoemd als bijwerking. Dit hoeft niet te betekenen dat het niet zo is, wel dat het niet bekend is. Op de site van de stichting vitamine B12 tekort worden menstruatieklachten (zoals uitblijven menstruatie, hevige menstruatie, te lange menstruatie, verergerde menstruatiepijn) beschreven als een symptoom van een tekort aan vitamine B12. Je zou je kunnen voorstellen dat een vitamine B12 injectie van invloed is op de menstruatie.