Heersen bij de start van een nieuwe pilstrip, de regels van tijdens de strip?

Als je je strip altijd inneemt om 20uur 's avonds. Maar nu start je na je stopweek opnieuw met je pil. Maar neem je die pas 4uur later om (24uur, door vergeetachtigheid) in, Diezelfde dag pak je dan ook je 2e pil om 20u in. Ben ik beschermd gebleven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Erna55
8 jaar geleden
Bij de pil zit een bijsluiter. Daarin staat uitgelegd hoeveel verschil er mag zijn in de innametijd.
Ritsuka
8 jaar geleden
Als je je stopweek ingekort hebt ben je sowieso beschermd, en paar uurtjes speling is niet zo erg

Antwoorden (1)

Ja, dan ben en blijf je beschermd tegen zwangerschap. Pas als het 12 uur of langer geleden is dat je de vorige pil slikte moet je in de bijsluiter nagaan of er extra beschermingsmaatregelen nodig zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar dat geldt niet voor de eerste pil na een stopweek. Die week mag nooit langer duren dan 7 dagen, dus 7 dagen en 12 uur is te lang. Beter is het om de stopweek altijd over te slaan (ben je ook nooit meer ongesteld) of de week korter te maken, bijvoorbeeld 6 dagen. Alleen is dan de kans groter dat je de eerste pil vergeet, omdat de weekdag verspringt.
Amadea
8 jaar geleden
Toch staat er overal dat wanneer je minder dan 12 uur te laat bent de bescherming tegen zwangerschap niet is afgenomen. Wel moet je er dan voor zorgen dat je de rest van de strip wél op het juiste tijdstip inneemt.