Mag een ziekenhuis me weigeren nadat ik me heb misdragen?

Ik kreeg plaatselijke verdoving ingespoten. Daarna ben ik in paniek geraakt en heb meermaals gevraagd naar een kalmeringsmiddel. Ik kreeg niks. Ik vroeg of ik ff mag roken om rustig te worden aangezien ik 3 kwartier moest wachten dat de narcose is ingewerkt. Het mocht niet. Ik zei fuck zeg. Chirurg dacht dat ik zei fuck you. Ik zei nee ik zei fuck zeg. Hij zei dat ik me netjes moest gedragen. Ik zei stop dat ik geen operatie meer wil omdat ik al in paniek was en bang was dat ik nog een keer in paniek ga tijdens de operatie. Hij zei dat ik niet meer mocht komen bij wie dan ook voor consult in het ziekenhuis en voor de operatie. Ik denk dat ik de mensen heb gek gemaakt met mijn paniek daar. Wat doe ik nu?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat mag. Een ziekenhuis kan je weigeren, een officieel verbod opleggen en zelfs juridische stappen ondernemen. Het enige dat een ziekenhuis niet mag, is acute hulp weigeren. Het zou natuurlijk niet acceptabel zijn om iemand in kritieke toestand geen zorg te verlenen. Helaas krijgen mensen die in de zorg werken dagelijks te maken met mensen die zich misdragen om welke reden ook. Praat maar eens met een huisarts, apothekersassistent, ambulancier. Deze mensen moeten wel hun werk kunnen uitvoeren. Hierdoor zijn zulke maatregelen nodig. Als ik naar jouw verhaal kijk (alleen uit jouw mond, niet uit de mond van de chirurg), vertel je waarom je je zo hebt gedragen. Je verklaart alleen jouw gedrag. Ofwel, je praat jouw gedrag goed. Waarschijnlijk vind je het niet leuk dat ik dit zeg, dat mag. Bedenk eens wat dit betekende voor de behandelaars. Als je dat helder hebt, kun je misschien je excuses aanbieden middels een mail; dus niet uitleggen waardoor jij je zo gedroeg, maar uitleggen dat jouw gedrag echt niet kan. Misschien dat je dan iets kunt bereiken. Natuurlijk heeft elk ziekenhuis zijn eigen protocol. Ik zal straks een voorbeeld toevoegen. Succes met de situatie!

Bronnen:
https://www.maartenskliniek.nl/rondom-uw-z...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100