Krijg je hart en vaatziekten van niet pure chocolade eten?

Ik denk aan melk al dan niet met noten, gesuikerd fruit etc. Ik probeer te snappen waarom pure chocolade gezond zou zijn en de rest niet.

4 jaar geleden
1.5K
fremar
4 jaar geleden
Hoe gezond chocolade is, hangt af van het cacaogehalte en de hoeveelheid suiker en vet die wordt toegevoegd. Chocolade is het gezondst als het zo puur mogelijk is, dus een zo hoog mogelijk cacaogehalte bevat.

Antwoorden (1)

Je krijgt niet per se hart- en vaatziekten van niet-pure chocolade eten.

Wie tien jaar lang elke dag een reep pure chocola eet, loopt wel minder risico op hartaanvallen en beroertes.
Pure chocola (70% cacao of meer) dankt zijn voordelen aan de vele antioxidanten. Die verwijden de bloedvaten, waardoor de bloeddruk daalt.
Deskundigen waarschuwden dat buitensporig veel chocola eten echter ook dik maakt, wat juist weer kan leiden tot hart- en vaatziekten. Ze adviseren daarom een chocoladieet te combineren met voldoende beweging.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pure chocola bevat ook veel minder cacaoboter (dus onverzadigd vet) dan melkchocola of witte chocola. Dát heeft invloed op wel of geen hoge cholesterol.
Ritsuka
4 jaar geleden
Elke dag een hele reep? Poe