In mijn bloed detecteert een ontsteking die ervoor zorgt dat ik al maanden doodmoe ben. Iemand een idee?

Ik heb reeds meerdere oorzaken (echo, scan, pet-scan,...) ondergaan en ze vinden niets abnormaals.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Misschien een ontsteking van je lymfeknopen ? Uiteraard ben ik geen medisch specialist, maar ik weet zeker dat ze dat over het hoofd hebben gezien.

Zucht.. Denk je echt dat iemand hier online meer weet dan jouw set specialisten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chronisch vermoeidheids syndroom?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chronischevermoeidheidssyndroom
13 jaar geleden
Je zegt dat een ontsteking de oorzaak is van je oververmoeidheid omdat er toevallig een ontsteking is ontdekt door bloedonderzoek.
Met een bloedonderzoek kun je alleen ontstekingen ontdekken door CRP of BSE toe te passen, als daar te hoge waardes uitkomen is er een indicatie voor een ontsteking. Het probleem alleen is dat een te hoge BSE of CRP ook veroorzaakt kan worden door zeg maar een klein wondje in je teen. Je kan dus uit je BSE of CRP waarden geen diagnose trekken, kortom je kan dus ook niet zeggen dat een ontsteking die uit je bloed is gedetecteerd de oorzaak is van je oververmoeidheid.
Als je BSE of CRP dus te hoog is, is dat een reden voor een vervolgonderzoek, die heb je gehad en daar is tot nu toe niets uitgekomen. Of de artsen hebben ergens overheengekeken of je oververmoeidheid is psychisch.
Aangezien je al veel onderzoeken hebt gehad zou ik gaan voor het laatste. Misschien zit je in een winterdip door bijv. een tekort aan melatonine.
Anyway, er is te weinig informatie om hier een goed antwoord op te geven.