Welke schimmel komt voor op nat hout,en is deze gevaarlijk voor de mens?

ik heb een lekkage ondekt onder de spoelbak,en daarnaast bevond zich mij besteklade,ik vond dat de laatste weken mij lade erg muf rook en nu zie ik waarom!
ik had erg veel last van maag en slokdarm klachten nu omdat ik de lade verplaatst had vanwege de muffe lucht nemen mij klachten af
alleen ik ben aan het googlen geweest maar helaas niet gevonden, om welke schimmel gaat het?,en is deze schadelijk voor de mens?
wie kan dat mij zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Houtschimmels leven van dood of levend hout.
Er bestaan heel wat soorten, ze vormen echter geen bedreiging voor onze gezondheid, teminste wat de schimmel zelf betreft, de sporen van de schimmel kunnen wel problemen veroorzaken vooral voor de luchtwegen.
Maag en slokdarm problemen komen zover ik weet nooit voor.
Het is mogelijk dat je een verkeerde maagbacterie hebt, het extra maagzuur kan ook in je slokdarm terecht komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb al jaren een barret slokdarm maar t vreemde was dat ik me ziek voelde toen t bestek nog in de lade lag
nu heb ik t verplaatst en inmiddels is er een nieuwe aanrechtblad aangebracht en mijn klachten namen af
dus ik denk dat ik er toch ziek van ben geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan nog steeds toeval zijn, misschien had je wel last van de schimmelsporen via je luchtwegen en reargeerde dat op je zwakke plek, je slokdarm.
Schimmelsporen zijn overal over de hele wereld aan wezig, tot in je koelkast aan toe, maar aan de andere kant kan je in een vochtig huis, waar veel schimmel is, ook ziek worden.