Hebben beide borsten precies evenveel weefsel?

Hebben beide borsten precies evenveel weefsel en moeten beide borsten precies gelijk voelen qua hobbeltjes en bobbeltjes?

Ik las dat beide borsten als het goed is gelijk zijn wat betreft weefsel (hobbels, bobbels etc). Nou kan het aan mij liggen, maar bij mij is dat niet het geval. Ten eerste is mijn linkerborst iets groter (al heeft dat misschien weinig met symmetrie qua weefsel te maken). Maar in mijn rechterborst voel ik bovenin (richting oksel zeg maar) toch echt meer weefsel (of wat het dan ook mag zijn) dan links.

Mijn vraag is: hebben beide borsten normaal gesproken precies evenveel weefsel en moeten beide borsten precies gelijk voelen qua hobbeltjes en bobbeltjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, de meeste vrouwen hebben geen gelijke borsten, dus ook niet evenveel weefsel in iedere borst, de ene borst is groter dan de andere, of de ene borst is ronder dan de andere, ook daarom is het belangrijk beide borsten regelmatig te onderzoeken op afwijkingen, zodat je je eigen borsten leert kennen. Ga bij twijfel naar je huisarts, al is er vaak niets mis. Hier zie je hoe je dit doet. http://www.borstkanker.nl/heb_ik_borstkanker_zelfonderzoek Toegevoegd na 3 minuten: Ook voelen de borsten vaak anders aan, het kan bijvoorbeeld zo zijn, dat er een gezwollen melkkliertje in 1 borst zit, terwijl dat bij de andere borst niet het geval is. Maar ook een goed- of kwaadaardig bobbeltje hoeft maar in 1 borst voor te komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100