Word ik eigenaar van de documentatie onderzoek of er een implantaat geplaatst kan worden?

Beste mensen,

ik heb een consult bij een implantoloog voor onderzoek of er een implantaat geplaatst kan worden. Ook krijg ik dan de offerte. Ik wil echter ook in het ziekenhuis een consult en mijn vraag is of de documentatie van het eerste onderzoek mijn eigendom word zoals b.v. de foto´s die gemaakt worden. Zodat ik bij een second opinion niet weer met kosten van foto´s word geconfronteerd. Mag ik eisen dat ze de foto´s doorsturen naar mijn tandarts, die ze dan weer door kan sturen naar de second opinion?

vr gr Gonna

4 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Alleen dit kan ik vertellen: Steeds als ik van tandarts wissel, wordt mijn dossier door de oude tandarts naar de nieuwe gestuurd. Hier doen ze nooit moeilijk over.
Robert222
4 jaar geleden
Lastige vraag. Volgensmij zijn de foto's nooit jou eigendom, maar die van het ziekenhuis. Echter zullen ze niet moeilijk doen om de foto's door te sturen, gezien ze graag meedenken. Tevens mag een arts met jou toestemming altijd gegevens of foto's opvragen. Een ziekenhuis kan dan de medewerking niet weigeren.

Antwoorden (1)

Of de foto's jouw eigendom zijn, is een interessante discussie waarop het antwoord niet helemaal duidelijk is.
Maar dat doet er niet toe, gezien de achtergrond van je vraag. je hebt (zie AVG en WGBO) recht op een kopie van je dossier - dat kun je dus altijd opvragen om mee te nemen naar de arts die de second opinion doet.
Overigens blijft de kans, dat die arts opnieuw foto's laat maken.

Overigens
tinus1969