Door het te willen.
Echt te willen.
Weten waarom je het wilt.
Jezelf te confronteren met die wil.
Controle nemen over je wil.

Begin met hele andere tijdstippen,
doe de manier waarop je het doet eens heel anders
en vervolgens doe je het minder.

Jij hebt de macht.
Jij zelf en jouw wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi. +

Andere antwoorden (5)

nadenken bij wat je doet, en nadenken waarom je iets doet, en of de manier waarop je het doet wel makkelijk/handig/nodig is
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus.
Door hem te doorbreken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ik gevraagd had: ``hoe kun je de macht der gewoonte doorbreken``, had je zeker geantwoord: door hem te overwinnen? Jammer, had van jou een beter antwoord verwacht, maar toch een plus voor het proberen.
AWM
13 jaar geleden
Sorry, maar als je betere antwoorden wilt, zul je betere vragen moeten gaan stellen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoeld zeker vragen over onderwerpen waar jij meer verstand van hebt?
AWM
13 jaar geleden
Nee, dit is een veel te algemene vraag. Daar is alleen een algemeen antwoord te geven. Spits je vraag toe op je echte probleem, en je krijgt vanzelf gerichte en goede antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zit wat in. Maar of het nu bijvoorbeeld over roken of over drinken gaat, wat maakt dan het verschil? Het blijft uiteindelijk toch over hetzelfde principe gaan?
AWM
13 jaar geleden
Er is een groot verschil of het gaat om lichamelijke verslavingen, geestelijke afhankelijkheden, dwangmatige handelingen, relatieproblemen, gemakzucht, en zo kan ik wel doorgaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, je visie is me duidelijk. Bedankt.
je bewust worden van wat je telkens weer zonder er bij na te denken doet
en dan het anders doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Er een gewoonte van maken die te overwinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja waarom niet, en als het je niet lukt is er altijd professionele hulp op dit vlak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+