Hoe vraag je de aandacht van een verpleegkundige in het ziekenhuis?

Binnenkort moet ik een paar dagen aar het ziekenhuis, maar weet niet hoe ik nu een verleegkundige moet aanspreken. Vroeger kon je 'zuster' zeggen ( al sloeg dat ook nergens op), maar wat zeg je nu als je haar hulp nodig heb? "Verleegkundige' klinkt ook niet en 'He' of 'Hallo' klinkt ook niet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3K
tinus1969
5 jaar geleden
Die verpleegkundigen hebben ook namen. Daar zou je ze ook mee kunnen aanspreken.
paulus811
5 jaar geleden
Meestal druk je op een belletje als je aandacht wilt, ze zijn over het algemeen niet in de kamer waar je ligt. Daarmee is het hele aanspreekprobleem niet aanwezig, maar ze bij de voornaam noemen vinden de meesten geen probleem. Wel even de namen onthouden bij het voorstellen natuurlijk :-)
Antoni
5 jaar geleden
Met "mevrouw" of "meneer" aanspreken lijkt mij ook niet heel raar, bij gebrek aan beter.

Antwoorden (2)

Gewoon zuster. Dat is niet veranderd.
Als de verpleegster zich voorstelt met haar voornaam, kun je haar bij de voornaam aanspreken.
Een verpleegkundige kan natuurlijk ook mannelijk zijn. Dan kun je ‘broeder’ zeggen.
Toegevoegd op 01 november 2018 16:03: tekst
SimonV
5 jaar geleden
Toen ik in het ziekenhuis lag, zei ik altijd gewoon meneer of mevrouw en anders bij de voor of achternaam. Het gaat eigenlijk wel vanzelf.