Spontaan toenemende spraakproblemen hebben (zonder vermoeidheid). Hoe kan dat?

De laatste tijd kom ik moeilijk uit m’n woorden, heb ik moeite met zinnen maken, woorden op een juiste volgorde te zeggen, of überhaupt uit te spreken.. ik merk dat het aanhoudt en erger lijkt te worden. En dat terwijl ik bv niet moe ben, wat voor de hand zou hebben kunnen liggen als oorzaak.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik raad je aan om met deze klachten naar de huisarts te gaan, daar zijn die mensen voor.
amc
5 jaar geleden
Er kunnen meerdere oorzaken zijn.... niemand hier zal jou kunnen zeggen wat de oorzaak is of waar het vandaan komt.
Vaak kan het door stress ontstaan, hyperventilatie, migraine enz. maar het kan ook door een neurologische aandoening komen.
Ga ermee naar de huisarts en laat dit onderzoeken. Hij zal je naar de juiste specialisten doorverwijzen of de juiste medicatie geven als hij een diagnose kan stellen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Naar de huisarts

Antwoorden (1)

Er kunnen meerdere oorzaken zijn.... niemand hier zal jou kunnen zeggen wat de oorzaak is of waar het vandaan komt.
Vaak kan het door stress ontstaan, hyperventilatie, migraine enz. maar het kan ook door een neurologische aandoening komen.
Ga ermee naar de huisarts en laat dit onderzoeken. Hij zal je naar de juiste specialisten doorverwijzen of de juiste medicatie geven als hij een diagnose kan stellen.
amc