Waar kan ik zure kersensap kopen ?

Ik zag deze week op tv dat zure kersensap zou werken om beter en dieper te slapen, maar ik vind nergens terug waar je deze kan kopen, enkel de zoete variant, maar die zou niet helpen naar het schijnt omdat daar de nodige stoffen niet inzitten.
Ik kan nergens dit sap vinden, wie kan me helpen?
Bedankt alvast!
Debra

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
26K
Ritsuka
10 jaar geleden
In de avond geen beeldschermen meer helpt een stuk beter. Stond laatst nog in de krant, ga een week kamperen en je hele slaapritme is weer normaal.

Antwoorden (3)

De zure kers (Prunus cerasus) is vermoedelijk afkomstig uit het gebied rond de Kaspische Zee. Van nature komt deze niet voor in Nederland en België. De eetbare vruchten van deze struik worden ook morellen of in het Vlaams krieken genoemd.

Puur kriekensap krijg ik niet gevonden, wel heeft men bij diverse leveranciers in België krieken-appelsap.

In Nederland zijn bij Landwinkel De Woerdt morellen op sap te koop.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De zure kers (Prunus cerasus) is een plant uit de rozenfamilie (Rosaceae). Het is een struik afkomstig uit Zuidoost-Europa en West-Azië, die van nature niet in België en Nederland voorkomt.
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee? Zoek maar eens op morellen en krieken, als je het niet gelooft!
Kersensap is op verschillende plaatsen te koop in Nederland. In een aantal grotere supermarkten zijn glazen flessen met kersensap te koop. Ook in natuur- en reformwinkels is kersensap te koop en meestal ook nog de biologische variant. Ook kun je zelf eenvoudig kersensap maken. Stop de kersen in een blender en ga ze daarna zeven om de velletjes en pitjes eruit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat betreft allemaal zoet kersensap, en vraagsteller schrijft dat ze die niet zoekt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij hebt deze zure kersensap ook niet gevonden.!!!
Amadea
10 jaar geleden
Jawel, morellen op sap: dan is dat sap dus zure kersensap. En de morellen zelf kun je vervolgens door een zeef persen om daar ook nog sap uit te halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat geloof je zelf toch niet !!!
Bij Turkse supermarkten. Heerlijk! Of je van kersensap beter slaapt lijkt me sterk, maar als je er in gelooft, wie weet.