Kan een pees of spier in je bovenrug afschuren bij extreem zwaar te hebben getild?

Ik heb jaren terug een extreem zwaar iets proberen te tillen. Voelde gelijk iets knappen/springen in mijn bovenrug . Het voelde of er een elastiek of zo geknapt was. Die dag nog even doorgewerkt maar bij het bukken voelde het of er vocht/bloed naar boven richting nek stroomde. Ben naar de arts geweest en die zei dat het spit was. Jaren later nog steeds pijn en de nieuwe huisarts constateerde na röntgenfoto dat de 8ste wervel was gedeformeerd . Tot op heden nog steeds pijn/last als ik iets moet doen met gestrekte armen. Vandaar mijn vraag .

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Amadea
7 jaar geleden
Antwoord op de hoofdvraag: ja, dat kan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea ik heb een wedervraag . Is een afgeschuurde pees/spier te zien op röntgenfoto's ? Vreemd toch dat de revalidatie en de orthopeed nooit reageerden als ik vertelde dat ik het vermoeden had dat er ook iets was gesprongen/afgeknapt .
Ivana
7 jaar geleden
Google "menselijk skelet/rugspieren". Dan krijg je prachtige beelden te zien waar wat kan zijn afgescheurd. Ga naar een fysiotherapeut, daar mag je zonder verwijsbrief heen en die hebben echt meer verstand van dit soort kwalen dan een huisarts. Vaak kunnen ze het ook voelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana dank je wel voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste antwoordt vind ik van Ivana
Amadea
7 jaar geleden
Het is echter niet als antwoord geplaatst, maar als reactie. Daarom kan je er geen Beste Antwoord aan toekennen. Maar misschien kan Ivana alsnog een antwoord geven op basis van haar reactie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je Ameda ik leer hier steeds meer dank zei jou .
Ivana
7 jaar geleden
Bedankt Amadea, beantwoord!

Antwoorden (1)

Google "menselijk skelet/rugspieren". Dan krijg je prachtige beelden te zien waar wat kan zijn afgescheurd. Ga naar een fysiotherapeut, daar mag je zonder verwijsbrief heen en die hebben echt meer verstand van dit soort kwalen dan een huisarts. Vaak kunnen ze het ook voelen.