Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Tips om me niet meer op mezelf af te reageren?

Als ik verdrietig/boos/gefrustreerd of weet ik het ben heb het gevoel dat ik iets moet 'doen' om het kwijt te raken. Dan reageer ik het af op mezelf. Ik sla dan op mijn (boven)benen. Met als gevolg blauwe plekken. Dat betekent voorlopig even geen jurkjes of rokjes meer (of met legging). Ik vroeg me af of iemand misschien tips of zo heeft om me niet meer op mijn benen af te reageren. Ik baal namelijk nogal van die blauwe plekken. (Sporten is niet echt een optie..)

Weet jij het antwoord?

/2500

Koop een boksbal die je in je kamer kan ophangen zodat je daar lekker je agressie op kan afreageren.

Het lijkt erop dat je van jezelf geen fouten mag maken en dat je je daarom straft als er iets fout gaat. Iedereen maakt fouten dus gun jezelf dat ook en heb een beetje lak aan wat andere mensen daar wel niet van mogen denken.

De energie die vrijkomt door je frustraties kun je ook gebruiken om te gaan sporten of een flink eind te gaan wandelen. Niet alleen raak je dan wat frustraties kwijt, door sporten maak je endorfine aan waardoor je je ook beter gaat voelen.

Naast sporten ( boksen) en harde muziek te luisteren heb ik een alumiumstaaf die langer is dan jezeld en een plank hout. Die plank leg ik in het gras en sla vet hard met die staaf op het hout, lucht wel op en soms maak jw het hout kapot, dus dan lucht dat nog een x extra op. Geeft ook nog eens veel geluid (minder leuk voor je buren misschien)

Ik zou me de vraag stellen waarom je zo fél reageert. Als je daar probeert achter te komen, kan dit al wél veel oplossen! En zeker het feit dat het blauwe plekken worden! Ik denk als je bijvoorbeeld zelfbeheersing leert, dat je dan pas normaal kunt afreageren. Zijn dat geen woedeaanvallen? Heb je geen controle over jezelf? Ik zal je deze link mededelen over beheersing, dat hangt allemaal samen. Wie weet vind je een oplossing, of eventueel met een dokter over spreken, dit is psychologisch, succes! Toegevoegd na 2 minuten: zo blijf je emoties te baas, zoek dat op google, ik kan deze link niet kopieren, succes

Heel herkenbaar, ik heb dit lange tijd gedaan uit pure frustratie. Was toen erg ongelukkig en zat slecht in mijn vel. Ben een onwijze streber en als iets dan niet loopt zoals ik het graag zou willen frustreert mij dit onwijs. Nu buig ik die energie om en noem ik mezelf iets stoms maar dat op mijn lachspieren werkt (op dit moment is Oelewapper favoriet). Dan weet ik het weer in verhouding te zien. Verder heb ik een uitlaatklep gezocht: een manier om mijn hoofd leeg te maken, dat ik kan ontspannen zonder allerlei (nare) gedachten in mijn hoofd. Voor mij is dit schilderen/tekenen, hardlopen en lezen, dan kan ik me even verliezen in een hele andere wereld. Misschien helpt het jou?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100