Wat word er bedoeld met een frisse neus in het corona protocol?

Frisse neus, de ene keer mag je sporten en de andere keer word gezegd blijf thuis! Wat word er bedoeld. Mag je alleen of met je partner een blokje om van 200 meter indien je het echt niet meer houd thuis of mag je ook 10 km wandelen in een bos waar je bijna niemand tegen komt. (Bij wijze van, even een groot verschil genomen).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee klopt, alleen om de hoek bij ons huis is een bos, uit ervaring (ook deze dagen) weet ik de plekken waar je absoluut niet heen moet maar ook de plekken waar je geen kip tegen komt.
Thecis
4 jaar geleden
Als je al weet dat er plekken zijn waar je niemand tegen komt, lijkt me het gezond verstand te zeggen dat je daar gewoon kunt zijn. Nog steeds wel opletten of het inderdaad nog "onontdekt" is. En wat Grapperhaus en Rutte ook steeds benadrukte, blijf het gezond verstand gebruiken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank je thecis

Antwoorden (2)

Zolang je 1,5meter van de vreemde voorbijgangers houd is er niets aan de hand en mag je best wandelen.
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Top dank je!
Dat hangt er een beetje van af. Er is een groot verschil tussen de landen.
Het antwoord hierboven is dus juist. Maar wel voor NL

Maar hier in BE was het 'Blijf in uw kot' maar de frisse neus halen mag. Dus voor fietsers was het een goede tijd. Maar de politie kon dus ook niets zeggen tegen iemand die ver fietste. En dat vonden ze niet leuk. Nu zijn ze bezig met gesprekken om er een echt getal op te zetten. Wat er toen gegokt was zou het 50 km worden. Maar je mag vb niet met je auto naar een bos rijden om dan te gaan wandelen.
Het is ook enkel joggen, wandelen of fietsen, met je skates op straat spelen mag eigenlijk niet.

In Italië is het binnen de kilometer van je huis voor maximum een uur.

In Spanje moet je je aankoopbon bijhouden dat je kan bewijzen dat je eten bent gaan kopen. Dat moet alleen niet met meerdere tegelijk.

Zo kan elk land wel zijn eigen regels geven.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is duidelijk dank je! Sterkte met de maatregelen in België, zal hier wel dezelfde kant op gaan.