Hoe breken ze je vinger in het ziekenhuis ?

Ik had gelezen dat als je vinger bijv. scheef staat of dat die gespalkt moet worden dat ze hem in het ziekenhuis soms opnieuw breken, maar hoe moet ik me dat voorstellen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

je vinger wordt in een klem gezet. huid wordt opengemaakt, totdat bot open ligt. daarna wordt met een soort hamer en beitel het bot gebroken. door een beitel te gebruiken kan men redelijk precies de plaats bepalen, waar het bot breekt.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...en om de vragensteller gerust te stellen: dan verdoven ze eerst ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ook het eerste wat ik dacht, van doet dat geen pijn :P

Andere antwoorden (1)

Men kan bijv. het bot doorzagen als men op röntgenfoto's ziet dat het bot van een gezette gebroken vinger, die gegipst is, niet goed aan elkaar gegroeid.

Daarna wordt deze opnieuw 'gezet'.

Toegevoegd na 50 seconden:
aan elkaar gegroeid = aan elkaar is gegroeid.
Computoon