Hoe vraag ik m'n nieuwe vriendin een bloedtest te laten afnemen?

Ben net samen met een meisje. Aangezien ik een hekel heb aan condooms, heb ik liever seks zonder zulke middelen. Maar hoe kan ik haar vragen een bloedtest te doen (ik ook uiteraard) zonder haar te kwetsen? Ik wil niet laten blijken dat ik haar niet 'vertrouw' ofzo maar we moeten realistisch zijn, alles kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Basisuitgangspunt is dat je altijd een soa op kunt lopen als je seks hebt, ook als je test, ook als je condooms gebruikt (juist ook, want condooms beschermen echt onvoldoende tegen soa's!) of wat voor middelen dan ook. Als jij dus zo bang bent voor soa's, dan is de vraag of je seks moet hebben. Vergelijk het met een auto die de snelweg op gaat: Je accepteert dat het voor kan komen dat je betrokken raakt bij een ongeluk, anders moet je geen auto gaan rijden. Dan zijn er natuurlijk wel situaties waarin je "vraagt" om een soa, bijvoorbeeld door veel wisselende contacten aan te gaan of door te vrijen met een meisje die met dubieuze figuren is omgegaan, seksfeestjes heeft bezocht of veel wisselende contacten heeft gehad. Het lijkt mij dus, dat als je onbeschermd wilt vrijen, dat je op z'n minst een beetje bent nagegaan wat voor vrouw je vriendin op dit vlak is en wanneer zij voor het laatst seks gehad heeft voordat ze met jou gaat vrijen. Een bloedtest lijkt mij dus iets wat je niet in een (intieme) relatie gaat doen, het lijkt mij meer iets dat je doet als je je in het 'vrije contacten'-circuit begeeft. Dus het hangt veel af van wat voor soort relatie dit is, is dit iets dat ff 2 weekjes duurt en zoek je daarna weer een ander, dan zou ik toch kiezen voor een condoom, maar is dit iets voor een langduriger relatie, dan zou ik kiezen om het seksverleden bespreekbaar te maken en op basis van vertrouwen met elkaar in zee te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100