Als je de pil voor dat je het gaat doen inslikt word jed an toch zwanger als je hem daarna niet meer slikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ik raad je aan voorlopig nog niet met seksuele activiteiten te beginnen, en eerst wat meer seksuele voorlichting te volgen.
http://www.sense.info/voorbehoedmiddelen/de-pil/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt wel een morning after pil bij de huisarts halen. Die slik ja nadat je onbeschermde seks hebt gehad. Je huisarts legt dan meteen e.e.a. uit.

Antwoorden (6)

Ten eerste hoop ik dat je jezelf toch grondiger informeert dan enkel hier, maar als ik het goed begrijp wil jij 'het' dus doen voor één of enkele keren, en daarvoor eventjes de pil nemen ?

Oké, de pil is pas effectief vanaf ongeveer 15 dagen na je menstruatie, en dan nog heb je risico.

Ik denk persoonlijk meer aan condooms of 'the morning after' pil.

Geloof me vrij als ik zeg dat een zwangerschap niet opweegt tegen (laat ons zeggen) een uurtje plezier zonder condoom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. De pil werkt pas goed na minimaal een maand gebruiken. Dat komt doordat de pil voorkomt dat er een eitje vrijkomt. Als je de pil alleen slikt voor je seks hebt dan kan dat eitje al vrij zijn gekomen of binnen een dag vrij komen. Je kunt dan zwanger raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
exact ... dat alleen niet ... ik vraag me alleen af waarom iemand dit een slecht antwoord vind ? Heb ik iemand beledigd of zo ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van mij, wel een opmerking: de morning-afterpil is alléén voor noodgevallen, niet voor reguliere anticonceptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet goed om maar gewoon een morning after-pil te gaan gebruiken ipv vantevoren voor fatsoenlijke anticonceptie te zorgen. Dat moet je echt alleen in noodgevallen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat nergens dat de antwoordgever de morning after pil goed vind als structurele oplossing. Ik blijf het een goed antwoord vinden, maar ben wel eens met de opmerkingen dat de morning after pil een noodgeval is. Maar bedenk wel dat als je onbeschermde seks hebt gehad dit op dat moment een noodgeval is en niet als je 2 maanden niet ongesteld bent (overtijd). De morning after pil krijg je alleen op recept en hier wordt als het goed is door de huisarts ook op ingegaan. Vanwege de vraagstelling lijkt het me sowieso een goed advies om eens met de huisarts te gaan praten over anticonceptie. De huisarts heeft geheimhoudingsplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@som: de morning-afterpil ligt tegenwoordig eigenlijk gewoon vrij verkrijgbaar bij de drogist. Meestal in de buurt van de zwangerschapstests.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt waar? Jeetje. Oh, dan snap ik inderdaad het bezwaar wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik stond ook te kijken toen ik het voor het eerst zag. Zwangerschapstest - chlamydiatest - morning-afterpil - condooms, in die volgorde. Dat zou ik met het oog op de meest gebruikte looproute door dat gangpad toch andersom neergezet hebben! ;)
Dat zou echt super dom zijn, aangezien sperma nog 6 dagen in je lichaam kan blijven leven. De pil werkt hoogstens 48 uur, mits je hem natuurlijk al sinds je menstruatie geslikt hebt, anders is het al helemaal niet betrouwbaar.
Ik zou voor de double dutch gaan; pil + condoom, dan voorkom je een hoop narigheid (geen zwangerschap en geen soa's, ook wel zo fijn). Mocht het toch al gebeurd zijn, neem dan een morning after pil, want van een abortus word je niet vrolijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan per type pil verschillen, lees de bijsluiter van je pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan ben je niet beschermt en sperma leeft nog 24 uur in de vrouw dus dan heb je wel kans gebruik de pil gewoon wanneer het moet dan gebeurd er niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de pil alleen te verkrijgen op doktersrecept en moet je bij de dokter dus goed voorgelicht zijn op het gebruik ervan. De pil is geen tijdelijk pilletje maar een pil die je permanent moet blijven gebruiken tot het moment dat jij zwanger wilt worden. Jij wilt dus niet zwanger worden en hebt hiervoor de pil aangevraagt maar waarom wil je er daarna dan mee stoppen? Als je een pil enkel wilt gebruiken om een eventuele zwangerschap te voorkomen als je seks hebt gehad kan je beter binnen 72 uur na de seks een morning-afterpil halen bij de drogist. Overigens wordt je niet bij iedere keer dat je seks hebt automatisch zwanger....je loopt (bij het vergeten van de pil of verwaarloosd gebruik) extra risico op een zwangerschap.
Zelfs goed en regelmatig gebruik is niet 100% betrouwbaar, ook een condoom niet en na de seks is ook een morning-afterpil niet 100% betrouwbaar. Alleen GEEN SEKS is 100% te vertrouwen.:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een morning afterpil is echt alleen bedoeld voor noodgevallen, die moet je echt niet expres gaan gebruiken ipv andere anti-conceptie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar bij een ongelukje kan je deze gebruiken, ik zeg niet dat die als anti-conceptie gebruikt moet worden.
Wat léren ze die kinderen tegenwoordig bij seksuele voorlichting?

De pil werkt alléén als je hem slikt volgens de regels: iedere dag rond dezelfde tijd, gedurende een lange periode. Eén pil innemen heeft geen enkele zin. Sterker nog, als je hem wel netjes elke dag slikt en het maar één dag vergeet (of één keer overgeeft of diarree hebt), kun je alsnog zwanger worden.

De pil is dus alles of niets. Je gebruikt hem, of je gebruikt hem niet. Het enige dat je voor elkaar krijgt als je zo af en toe een pil slikt, is dat je je hormonen door de war schopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja en dan werd mijn vraag onlangs of de sexuele voorlichting tekort schiet verwijdert ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bizar. Wordt er nog wel voorlichting gegeven? Of is dit gewoon het speeluurtje van een of andere kleuterklas?