is dagelijks seks gezond voor je?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zolang beide partijen het maar willen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En de kwaliteit goed is..

Antwoorden (2)

Er zijn talloze site's te vinden waarin seks als gezond wordt bestempeld. Eén daarvan heb ik bij de bronnen neergezet. Hierin wordt beweerd dat seks onder andere goed is voor: anti-stress, hart, weerstand, vet verbranding. Men beweert dit aan de hand van de verschillende stoffen die allemaal vrijkomen tijdens de seks en het klaarkomen, plus de energie die men er in moet steken.
Ook is er nog een Australische studie die aantoont dat elke dag seks voor de man (of elke dag ejaculeren) de kwaliteit van het sperma verbeterd. Dit zorgt voor een verhoogde kans van bevruchting.

Er bestaan (nog) geen studie's of iets dergelijks die aantonen dat elke dag seks slecht zou zijn. Natuurlijk zit er wel een psychologische kant aan vast, maar zolang jullie je beide er lekker bij voelen hoef je er niet bang voor te zijn dat het ongezond is. Als je begint te merken dat als je elke dag met tegenzin seks hebt kan je je gaan afvragen hoe gezond het is voor de psyche en je relatie. Maar zolang het goed gaat hoef je je hier niets van aan te trekken.

Wel kan er sprake zijn van te weinig seks in een relatie. Door weinig seks in een relatie kan deze relatie langzamerhand verwateren. Seks is dus ook wel degelijk een belangrijk middel in een relatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind die - wel interessant. Wie heeft hem gegeven? Ik zou graag de redenatie ervan willen weten
Edraket
9 jaar geleden
Wie deze min heeft gegeven weet ik natuurlijk niet. Ik heb vaker geconstateerd dat een antwoord, waarin je je positief uitlaat ten opzicht van seks, veel minnen oplevert.
Dat wil zeggen als je seks benaderd vanuit de mannelijke invalshoek. Als je hier vaak komt dan merk je dat in deze panelen relatief veel vrouwen aanwezig zijn die weinig op hebben met seks.
Zij zitten waarschijnlijk in de "verwaterde fase" van hun relatie,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Edraket, trek nooit een conclusie aan de hand van te weinig gegevens.
Menig schip is hierdoor op het strand terecht gekomen.
Z512099
9 jaar geleden
@Pencilventer, ik lees hier dikwijls boeiende, kennisverrijkende antwoorden, waar antwoordgever toch moeite voor gedaan heeft, welke toch minnen krijgen, negeer het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ ook vanwege de bronnen die je hebt opgezocht. Een min geven zonder opgaaf van redenen is weinnig zinvol, daarom: trek je niets aan van minnenspoken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Z512099, @JoanDArc,
Dank voor de + en de reacties. Ja ik ga me daar inderdaad niet al te druk om maken. Ik was vooral benieuwd naar de redenering van de minnen omdat je daar jezelf mee kan verbeteren. Maar helaas wil niemand zich hier over uitweiden.
Ja op voorwaarde dat:

1. Je het zelf wilt.
2. Je af en toe een 'rustpauze' inbouwt.

Of het echt dagelijks moet om gezond te blijven is natuurlijk weer een andere vraag. Als je als man echter te lang niet bent klaargekomen is dat weer slecht voor de prostaat. Je kan je dan behelpen met een prostaatmassage.