Hoe kan het dat ik soms een beklemend gevoel op mijn borst heb?

Hallo ik ben een gezonde man ik eet gezond maar soms heb ik een heel beklemend gevoel op mijn borstkast de pijn gaat na 20 minuten weg maar hoe komt het dat ik daar dan soms last van heb

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Die kan naar je hart luisteren en je borstkas voelen.

Antwoorden (1)

Dat kan veroorzaakt worden door een lichte vorm van hyperventilatie, met stress of onzekerheid als bron. Je haalt dan tijdelijk wat té oppervlakkig adem waardoor je longen zich niet volledig ontplooien en dat kan zo'n beklemmend gevoel geven. Door een poosje geconcentreerd heel diep adem te halen en dat langzaam uit te blazen kan je dat gevoel dan weer kwijt raken.
Amadea