Fotofobie is een symptoom. Als de aandoening welke dit symptoom veroorzaakt word aangepakt, is het in veel gevallen te bestrijden. Het is dus zaak de oorzaak weg te nemen.

Er is ook een studie gepubliceerd waar uit blijkt dat er ook medicijnen zijn die een positief effect kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fotofobie of lichtschuwheid; er is nog geen definitieve oplossing gevonden omdat het moeilijk tot onmogelijk is te bepalen wat nu lichtschuwheid veroorzaakt.
Er bestaat wel laserchirurgie maar het heeft nog geen blijvende resultaten.