Wat te doen bij droge ogen bij het dragen van lenzen?

Toegevoegd na 5 minuten:
(zachte lenzen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

daar heb je bij de opticiën een speciaal oogdruppel dingentje voor, die krijg je bij je lenzen, en dat flesje kun je gewoon opnieuw ophalen. Ten minste zo he ik dat met mijn (nacht)lenzen
maar daar is het nu een beetje laat voor (of je wilt de hele nacht voor het bordje gesloten staan :D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vaak heb je dit aan het einde van de dag , omdat de traanproductie in de loop van de dag afneemt.
Als je naar een beeldscherm zit te staren, knipper je minder met je ogen waardoor je ogen ook droger worden.

Je zou 's avonds een bril kunnen dragen, in de link staan nog meer oplossingen, zoals druppels, maar daarvoor zou ik toch eerst contact opnemen met de opticien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk bijdruppelen met daarvoor geschikte lenzenvloeistof, maar jezelf aanwennen vaker te knipperen scheelt al een heel stuk, en je lenzen goed schoon houden. blijf uit de buurt van airco's e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik heb wel eens last van droge ogen en dus last van de lenzen. Wat ik, naast extra knipperen, heerlijk vind, is even naar buiten en met letterlijk open ogen even frisse lucht opnemen. Het allerfijnst is het als het buiten koud is en een beetje waait, dan gaan mijn ogen een beetje tranen.. Nogmaals, heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behandeling voor droge ogen

Droge-ogensyndroom is een doorlopende conditie die niet te genezen is, maar de begeleidende droogheid, schuren en branden zijn onder controle te houden. Uw oogzorgspecialist kan kunsttranen, smerende oogdruppels die het droge, schurende gevoel kunnen verlichten, voorschrijven.

Wanneer u een van de vele contactlensdragers bent die aan het einde van de dag weinig comfort beleeft, of comfortproblemen ondervindt tijdens het gebruik van de computer of in omgevingen met klimaatregeling, dan kunnen de zachte contactlenzen van Proclear Compatibles helpen. Zij zijn ontworpen om een beschermende laag water rond de lenzen te leggen, zodat uw lenzen de hele dag vochtig en comfortabel blijven.Proclear Compatibles zijn de enige lenzen met FDA-toestemming om het label te dragen met: "kan meer comfort bieden aan dragers van contactlenzen die mild ongemak of symptomen die verband houden met droogheid tijdens het dragen van lenzen ondervinden."

Waarom zijn Proclear Compatibles zo anders?

Proclear Compatibles bieden duidelijke voordelen omdat zij de enige contactlenzen zijn met fosforylcholine (PC), een stof die van nature wordt aangetroffen in het menselijk celmembraan. PC is essentieel voor biocompatibiliteit; de aanwezigheid van PC in cellen helpt ongewilde reacties op "vreemde" materialen te voorkomen. Doordat Proclear Compatibles PC bevatten worden de lenzen gemakkelijker geaccepteerd door uw ogen.

Is het de moeite waard lenzen te vervangen?

In een recent klinisch onderzoek kwamen 6 van de 10 lensdragers tot de ontdekking dat hun draagtijd toenam met Proclear Compatibles en 9 van de 10 gaf de voorkeur aan deze lenzen boven hun vorige lenzen. Wanneer u uw comfort wilt verbeteren (vooral aan het einde van de dag) en de laatste nieuwe contactlenstechnologie wilt proberen dan zult u zeker geïnteresseerd zijn in Proclear Compatibles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zachte biofinity lenzen nemen. Of harde lenzen.