Oogarts heeft bij mij "convergentie-insufficiëntie geconstateerd. Ik moet nu een prisma-bril. Wordt mijn oog hierdoor lui?

Mijn linkeroog schijnt een iets slappere oogspier te hebben dan mijn rechteroog. Hierdoor zie ik vaak dubbel omdat het linkeroog de beweging van het rechteroog niet precies kan volgen. De oogarts zei dat ik een prisma-bril moest hebben omdat die ervoor kan zorgen dat de lichtstralen toch op dezelfde manier in beide ogen vallen.

Wordt mijn oog hierdoor lui? En zou het kunnen zijn dat de afwijking dan alleen maar groter wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Door het dragen van een prisma bril kan jou afwijking erger worden. Het is beter om je oogspieren te trainen. Misschien is het verstandig om een afspraak te maken bij een orthoptist. Verder kan je natuurlijk een second opinion vragen bij bijv. Het oogziekenhuis Rotterdam. Is erg goed gespecialiseerd ziekenhuis.