Is het erg als je per ongeluk afwasmiddel gedronken hebt?

Ik heb per ongeluk water met afwasmiddel gedronken. Ik was ergens op bezoek en ik dronk een glas water, de laatste slok smaakte naar afwasmiddel, toen ik keek zag ik een klein beetje schuim in het glas. Waarschijnlijk was het glas niet goed gespoeld. Ik ben 23 weken zwanger, kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
18.3K

Antwoorden (1)

Nee hoor.

Omdat we bestek en borden met afwasmiddel schoon maken is de kans heel groot dat je af en toe wat van dat spul binnen krijgt.
Het zou dan ook wel erg vreemd zijn als een dergelijk produkt giftig zou mogen zijn, en dat mag het dus ook niet zijn.

Zeker een als het, zoal jij beschrijft, slechts om een klein slokje gaat is het totaal ongevaarlijk.