Hangt er vanaf hoe goed de matras of een andere ondergrond zich naar je lichaam vormt. Als dit voldoende is, dan heb je geen kussen nodig. Als je lichaam wel in een rare houding kkmtbte liggen kan het slapen met kussen gezonder zijn.
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
Het is beter met:De reden dat we een hoofdkussen gebruiken heeft te maken met je hoofd, nek en wervels. Tijdens de slaap ontspannen veel van je spieren, waardoor het hoofd naar voren of achteren valt. Dit zorgt voor extra belasting van de nekspieren en wervels en kan weer leiden tot een stijve rug en wervelkolom. Een kussen zorgt ervoor dat de nek in één lijn komt met de wervelkolom, ongeacht de slaaphouding. De stand van de wervelkolom wordt zo gecorrigeerd en de spieren worden ontlast. Een hoofdkussen zorgt voor comfort, een ontspannen lichaam en daardoor een betere nachtrust. Ook kan een hoofdkussen helpen tegen kwalen als hoofdpijn en snurken.
fremar