Mag je cardio trainig dagelijks doen?

Ik heb last van nek schouders en spanningshoofdpijn,maar ben ook veel te zwaar,ik wil dagelijks cardio doen en om de dag lichte krachttraining,fyshio is zwaar op tegen maar voel me goed erbij..mijn vraag mag ik dagelijks cardio doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Je kan het gewoon doen. Maar... PAS OP. doe niet meer dan je lichaam aan kan. en drink veel WATER (geen andere zooi)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, je mag elke dag cardio doen. Maar luister wel naar je lichaam, elke dag 30-60 minuten is prima te doen over het algemeen, maar maak het niet te gek.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als je bijvoorbeeld veel spierpijn hebt, kun je beter een dagje rustig aan doen. Wel bewegen, maar niet zo intensief.
Zorg ook voor gezond en voldoende eten, sporten kost veel energie.
Ritsuka
11 jaar geleden
Iemand die fysiotherapeut is, heeft ruim 4 jaar geleerd op lichaamsklachten zoals het jouwe. Belangrijk is dat je naar hem/haar luistert, want of je het leuk vind of niet, ze weten het echt beter.
Zelf onderzoek doen naar andere opties kan, tot op zekere hoogte, maar onthoud dat deze site op geen manier een advies van jouw fysio kan vervangen.
Je zou kunnen vragen naar een motivatie van jouw fysio. Waarom zou het niet slim zijn om dagelijks Cardio te doen?

Het waarschijnlijke antwoord: Nadat je hebt gesport, moet je je lichaam een herstel/rust moment geven. Dit is een periode van een dag.
Zeker wanneer je sport om af te vallen is het van belang dit rustig aan te doen. Je lichaam moet ook wennen aan je nieuwe levensstijl, en moet rustig aan bouwen naar een nieuw lichaam.
Ik weet niet in hoeverre je overgewicht hebt, maar in sommige gevallen kan het zelfs erg gevaarlijk zijn om te snel af te vallen. Hiermee bedoel ik dan bijvoorbeeld het hart. Op dit moment doet hij meer moeite om bloed rond te pompen dan wanneer je lichter bent. Wanneer je te snel afvalt, dan geef je je hart niet de kans zich aan te passen. Met een hoop nadelige gevolgen van dien.

Nogmaals in het kort: fysiotherapeuten zijn heel slim, en ze doen echt hun best om je te helpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt eraan in welke mate?,Ik zou het rustig opbouwen,en goed naar je lichaam luisteren,En als je moe of duizelig wordt is het teveel,Vraag advies aan je fysiotherapeut.