Wat zijn de lichtste sigaretten die er bestaan?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
86K
LeonardN
4 jaar geleden
Qua gewicht, qua smaak, qua kleur?
SimonV
4 jaar geleden
Omdat de term light en mild sigaret misleidend is, is deze aanduiding inmiddels in de EU verboden.
Lichte sigaretten zijn even schadelijk als gewone sigaretten.
https://www.rokeninfo.nl/meer/vraag-en-antwoord/resultaten/antwoord/?vraag=24366
https://www.menshealth.com/health/a19548430/light-vs-regular-cigarettes/

Antwoorden (1)

Lichte sigaretten bevatten minder teer en nicotine. Hierdoor zouden zij minder schadelijk kunnen zijn dan normale sigaretten. Het blijkt echter dat mensen die lichte sigaretten roken op een andere manier gaan roken. Zij gaan meer roken, nemen meer trekjes per minuut, inhaleren dieper, roken de sigaret tot het eind toe op of knijpen de filter af. De hoeveelheid nicotine en teer die je met die manier van roken binnenkrijgt is nauwelijks minder. Hierdoor wordt de eventuele gezondheidswinst weer teniet gedaan. Gebruikers van lichte sigaretten gaan op een andere manier roken omdat de behoefte aan nicotine blijft bestaan.

Volgens een in 2018 uitgevoerd onderzoek zit er in Gauloises Brunes, Mantano Plain en Marlboro Green de kleinste hoeveelheid teer, in Gauloises Brunes en Mantano Plain de minste nicotine, maar krijg je met Marlboro Red de minste koolmonoxide binnen.
Amadea