Kunnen vrouwen hun emotionele gevoelens beter uitschakelen dan mannen?

Zijn mannen sentimenteler?

Valt daar iets zinnigs over te zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mijn idee is dat het tegendeel waar is, daar vrouwen véél meer hormoonschommelingen hebben dan mannen.

Toegevoegd na 45 seconden:
En daar gaan veel (heftige) emoties mee gepaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn idee is ook dat het tegendeel over het algemeen waar is en dat vrouwen zich veel vaker laten leiden door hun emoties dan mannen.

Moet wel gezegd worden dat vrouwen onderdeel vaak wel heel hard kunnen zijn, als ze ruzie met elkaar hebben. Bepaalde gevoelens zijn dan kennelijk uitgeschakeld, maar andere emotionele gevoelens, bijv van wraak of jaloezie, spelen dan zeer op.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
eerlijk gezegt denk ik dat het eerder andersom is,een vrouw denkt meer met haar gevoel en beslist met haar gevoel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen zijn mannen iets rationeler dan vrouwen.

De man zal ook doorgaans wat bedachtzamer handelen dan de vrouw.

Vrouwen zijn ook bepaald ook wel iets emotioneler. Ze laten hun gevoelens wat eerder de vrij loop.

Maar gevoelens echt uitschakelen kunnen zowel vrouwen als mannen gelukkig niet.

We zouden daardoor namelijk een nòg hardere en nòg gevoellozere wereld krijgen. En dàt wil geen van ons toch?

Gr. Ton