Wat is er nu met sigaretten-as in bier?

Persoonlijk vind ik het ongeloofwaardig.
Toch lees je her en der over oeleboele en gekke toestanden betreffende drinken van bier met as.
Verzinsels ? Of heeft het iets?

Toegevoegd na 1 uur:
Je kan het net zoals ik viezigheid vinden ,maar vergeet niet dat het in bepaalde jongerenkringen wordt uitgeprobeerd.
Dus is de vraag iets serieuzer :wat kunnen medische gevolgen zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer t eens en vertel wat je ervaring was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven de blauwe Goeie Vraag!zou eigenlijk een rode Slechte Vraag knop moeten zitten. Nou.. als die er zou zijn, had ik hem gelijk ingedrukt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je vraag zo lees dan heb je net bier met sigaretten-as op. Wat de fok is oeleboele ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://weblogs.nrc.nl/cultuurblog/author/zwol/
oelenoele= malligheid in het noorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In vroegere tijden hadden we in plaats van 'duh', 'dag' of 'doei' een ander tussenwerpsel om minachtend te zeggen dat iemand met zijn uitspraak zijn domheid etaleert. Het is 'oele'. Ook dat woord werd vaak voorafgegaan door 'ja'. Soms werd het gevolgd door een andere badinerende term, zoals 'het mocht wat' of 'fluiten!'. 'Oele' is te herleiden op het volledig verdwenen woord 'oel', dat iets van generlei waarde aangaf, een prul. bron: http://www.collignon.tv/oele.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
#
oele
1) Gein 2) Gekheid 3) Ja het mocht wat 4) Malligheid 5) Och kom 6) Onzin 7) Plaats in de Benelux 8) Plaats in Europa 9) Plaats in Nederland 10) Scherts 11) Uiting van ongeloof 12) Uitroep van ongeloof 13) Voornaam
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

Het beste antwoord

Bier met as is vies. Als je het drinkt, ervaar je een smerige smaaksensatie in je mond. Je bovenlip trekt waarschijnlijk naar boven, je neus buigt op het puntje iets naar beneden, je onderlip wordt iets meer tegen je tanden aangedrukt en je mondhoeken gaan wellicht iets naar beneden.

Een slikreflex kan het gevolg zijn, maar ook uitspugen kan een reactie zijn. Vaak gaan bijden gepaart met een geluid in de trend van "Bááááhgadverdamme", eventuel was hoestgeluiden en een vuile blik richting de betrokken roker als de asdumper een ander is dan de bierdrinker. Is de bierdrinker tevens de asdumper dan kan er een gedachten opkomen in de trend van "wat ben ik toch een sukkel".

Vervolgens zal vaak snel een nieuw biertje worden gepakt/besteld en/of wordt er een kauwgumpje genuttigd.

Toegevoegd na 2 uur:
Aan de hand van je aanvulling:

De medische gevolgen: Het ergste wat er kan gebeuren is dat die asrestjes in je keel blijven hangen, waardoor je een flinke hoestbui krijgt. De as verteer je niet, dus dat komt er vanzelf wel weer uit.

Verder heb je de kans dat je een klap voor je harses krijgt als je je peuk in iemands biertje gooit.

Onder geen geval krijg je er een high van, of ga je er van trippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik vind het smerig.. Als ik met vrienden wat drink en we drinken blikken bier is het de regel dat je een blike inknijpt als er peukies of as in is gedaan. Zo weet je dat je zeker geen bier met as drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog nooit van gehoord..
bier met as drinken lijkt me erg ongezond ook.
waar las jij dat dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld hier.
http://weblogs.nrc.nl/cultuurblog/author/zwol/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
krijg een hele nrc pagina zo beestie
heb je een iets gedetailleerderde link?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is een artikeltje.
Nu zeg ik lach maar. Maar op veel fuiven wordt het gedaan!!! Vroeger, als het feest nog gaande was en de drank en drugs op waren, namen wij onze toevlucht tot desperate maatregelen. Nee, niet pa’s hobbylijm, wij rookten dan gehakte bananenschil of maanzaad. Of tikten sigarettenas in een glas bier en dronken dat dan via een rietje. Ga je gegarandeerd helemaal van uit je dak, wisten we. En inderdaad! De jeugd van tegenwoordig doet het anders: die gebruikt i-Dosing. Download een deuntje, koptelefoon op, deken over je hoofd, en weg ben je. Minder gezellig dan samen bananenschillen hakken, maar de cultuur is nu eenmaal wat solopsistischer geworden. Het beteft binaural beats, reeds ontdekt in 1839. Lees verder »
als mensen bier met as drinken om stoer te doen, zijn het wel hele simpele zielen die hun gezondheid niet serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is gewoon dat niet te zuipen. Is hier nooit geweest dat dan gaan oeleboele, dat is alleen met de paprikapoeder in de secvenup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen nut van as in bier. De enige reden dat er ooit as in een biertje komt is als je je peuk laat vallen of als je je peuk uit maakt in een [leeg] flsje of bllikje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft wel enig effect,je wordt er namelijk kots- en kotsmisselijk van.Niet echt stoer dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve dag het super smerig is gebeurt er helemaal niets vroeger (toen ik jong was) is me wel eens verteld dat meisjes er opgewonden van zouden worden maar das gewoon geneuzel t gebeurd wel eens dat mensen assen in het bier van iemand die blauw is omdat ze die bv niet mogen (met eigen ogen gezien)maar van peuken kun je dood ziek worden omdat het echt zwaargiftig is