hoe oud is de oudste man op aarde?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Erna55
5 jaar geleden
Probeer een op google :" oudste man te wereld."
Waarom vraag je het hier ?
Antoni
5 jaar geleden
@Erna55, vraagsteller is net een paar uur lid van de website. Dan is het altijd leuk om zo'n website eens uit te proberen, toch? Zo maar eens wat vragen stellen en dan kijken wat voor antwoorden je krijgt en hoe snel dat gaat!

Antwoorden (2)

Jiroemon Kimura werd geboren te Kamiukawa, een kleine visgemeenschap. Hij werd geboren te 19 maart, maar een foutieve inschrijving heeft lang beweerd dat hij pas 19 april geboren werd. Eén maand vroeger of later, het jaar was in ieder geval 1897, en daarmee is hij de oudste Japanse man ooit, de oudste man ter wereld ooit, en tevens de eerste man die ouder werd dan 116 jaar!
Met zijn 112 jaar en 259 dagen staat de Japanner Masazo Nonaka momenteel als oudste genoteerd.
fremar
5 jaar geleden
De oudste man ter wereld is momenteel de Japanner Masazo Nonaka, op 25 juli 2018 is hij 113 jaar oud geworden.
Antoni