één jaar na het verkrijgen van een zwaar herseninfarct , kan je dan nog leren praten of eventueel wandelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb er nu mee te maken in mijn nabije kring : het is onvoorspelbaar . En het heeft ook veel met de leeftijd te maken . De doktoren hadden haar al op gegeven maar toch nog overleefd . Zij kwam weer een beetje aan het lopen maar het praten is het steeds slechter gegaan . Het probleem is : dat niemand het in de gaten heeft dat zij weer een nieuwe klein infarcten krijgen . En het herstellen van het praten hangt af van de leeftijd en hoeveel er beschadigd is . Omdat zij zelf een taal gaan ontwikkelen met woorden die wij niet begrijpen . Als er binnen 1 jaar geen echte verbetering zit in het praten dan treed er bijna geen verbetering meer op .

Ja hoor... Dat kan wel degelijk... http://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU Toegevoegd na 11 minuten: Maar je snapt wel dat ik niet een garantie kan geven in jouw specifieke geval...

Zelfs bij een licht herseninfarct is daar weinig over te zeggen. In principe heb je de eerste 6 maanden de meeste kans om zo goed mogelijk te herstellen. Daarna worden de restverschijnselen als permanent gezien. Dat houdt natuurlijk wel in dat er altijd uitzonderingen op de regel zijn, en dan vooral hopen dat jij of je geliefde daarbij hoort.

Bronnen:
Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100